האנטישמיות וההתקפות נגד קהילות יהודיות נמשכות ברחבי העולם, והלילה ריססו אלמונים גרפיטי של מגן דוד על בתים ומוסדות של יהודים ברובע ה-14 בפריז. כמו כן ריססו מגן דוד על בנק בבעלות יהודית. לפי דיווחים אחרים, מקרים דומים אירעו בגרמניה בכמה בתים.
4 צפייה בגלריה
 רוססו מגן דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
 רוססו מגן דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
גרפיטי מגן דוד שרוסס על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
4 צפייה בגלריה
 רוססו מגן דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
 רוססו מגן דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
מגן דוד על בית עסק יהודי בפריז
מאז 7 באוקטובר נרשם זינוק חד במספר התקריות האנטישמיות בצרפת, שם מונה הקהילה היהודית כחצי מיליון איש. מלבד התקריות והאיומים ברשתות החברתיות נגד ישראל והיהודים, נרשמו גם מספר הפגנות פרו-פלסטיניות סוערות במקומות מרכזיים בפריז ובערים אחרות. אתמול אף פונה בית ספר יהודי באמצע יום הלימודים לאחר שהתקבלה התראה על חשש לפגיעה, אך בהמשך התברר כי מדובר היה בהתראת שווא. הרשויות בצרפת תגברו את האבטחה על מוסדות יהודיים ובתי הכנסת, ואנשי הקהילה עצמם נוקטים אמצעי זהירות חריגים.
"היום, בצרפת של 2023, אני צרפתייה, אני יהודייה ואני לא מתביישת לומר: אני מפחדת", אמרה חברה בקהילה המקומית לתחנת BFM. "אנחנו כל היום אומרים לילדים: תהיו זהירים, תהיו זהירים, תהיו זהירים. אנחנו לא יודעים בדיוק ממה להיזהר ואיך לעשות את זה, אבל זה מה שאנחנו כל היום אומרים לכולם. אני מרגישה שאנחנו חווים משהו דומה לזמנים הגרועים בהיסטוריה שלנו".
4 צפייה בגלריה
מגו דוד צויר על קיר בניין בפריז
מגו דוד צויר על קיר בניין בפריז
מגיני דוד רוססו על קיר בניין בפריז
(צילום: Geoffroy Van Der Hasselt / AFP)
בריאיון לאותה תחנה אמר בכיר בהתאחדות הסטודנטים של צרפת, סמואל לוזון, כי "ביום שישי בערב, בדרך לבית הכנסת, הורדתי ברחוב את הכיפה שלי. זה משהו שאני אף פעם לא עושה", הוא מעיד.
רוברט איינס, מנכ"ל ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת, אמר ל-ynet: "אנחנו מדברים על 60 בתים בערך שרוססו במגן דוד. זה לא בהכרח בתים של יהודים אך חלקם בהחלט בתים שבהם מתגוררים יהודים. דיברתי עם שר הפנים הצרפתי. הם מנסים להבין מה בדיוק קרה. הם מנהלים חקירה ואנו מצפים לקבל עדכון על תוצאותיה. הם משתמשים במצלמות אבטחה. אנחנו ממתינים לראות מה החקירה תעלה.
"אנחנו צריכים להסתכל אחורה בהיסטוריה. היו בעבר הפגנות במהלך מבצעים בעזה – ואנשים תמכו בהתחלה בפלסטינים אבל בסוף היום תקפו בתי כנסת. זה לא דבר חדש. זה מתחיל בהתקפה במילים ועובר מהר מאוד לתקיפה פיזית. זה הופך את היהודים הצרפתים למודאגים מאוד. הם מודאגים ממה שקורה בישראל והם מרגישים קרובים מאוד למה שקרה ב-7 באוקטובר, ומרגישים קרובים לאזרחי ישראל ולמלחמה נגד חמאס. לגבי מה שקרה בצרפת, הם בפחד שההפגנות שראינו, שנאסרו בהתחלה ועכשיו כבר מותרות, בתמיכה בפלסטינים, הופכות מהר להפגנות אנטישמיות. אנחנו רואים הרבה הערות אנטישמיות ברשתות החברתיות ואנחנו יודעים שזה מגיע לעולם האמיתי. מפוסט זה יכול להגיע להתקפה על יהודי ברחוב". בתשובה לשאלה על יחסן של הרשויות אמר: "הרשויות מאוד תומכות בנו ומאוד רציניות. שר הפנים הצהיר שמאז 7 באוקטובר היו 819 אירועים אנטישמיים בצרפת – פי 2 מכל השנה הקודמת".
4 צפייה בגלריה
הפגנה פריז פרו פלסטינים קולקטיב בעד שלום בין ישראל לפלסטינים
הפגנה פריז פרו פלסטינים קולקטיב בעד שלום בין ישראל לפלסטינים
הפגנה פרו-פלסטינית בפריז
(צילום: AP Photo / Aurelien Morissard)
אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה" – ארגון הגג של עולי צרפת בישראל, אמר בתגובה לסימון בתי היהודים בצרפת: "אנחנו מדווחים על כמעט אלף מקרים של אנטישמיות בצרפת מאז תחילת הלחימה, מכל מיני סוגים. הקהילה היהודית מודאגת מאוד. עבור העם היהודי התחושה היא ממש כמו מלחמה על הבית בכל החזיתות. עם ישראל צריך להיות מאוחד ולהסתכל גם על התפוצות, ולראות איך אפשר לעזור להם".