שני צעירים נעצרו היום (ד') בצהריים בכניסה לעיר העתיקה בירושלים, בחשד שגרמו למותו של גדי, שאותו ניסו להבריח להר הבית. תנועת "חוזרים להר" אישרה כי העצורים הם פעילים שלה שהיו בדרכם לאתר הקדוש, במטרה להקריב את הגדי כקורבן לרגל פסח שני שחל היום, י"ד באייר.
לפי הודעת המשטרה, שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים הבחינו בשני חשודים, תושב ירושלים (25) ותושבת בית שמש (17), שהגיעו לאזור שער יפו. בעת בדיקתם, השוטר שמע קולות משונים ותזוזות מוזרות מאזור בטנה של הצעירה. בחיפוש שבוצע, נמצא כי החשודה הסתירה גדי קטן מתחת לבגדיה ולתבנית המדמה בטן הריונית. לפי המשטרה, בשלב הזה הגדי כבר היה ללא רוח חיים, ועלה חשד כי הוא מת כתוצאה מחנק.
2 צפייה בגלריה
הגדי שנמצא מת
הגדי שנמצא מת
הגדי שמת. חשד להתעללות בבעל חיים
(צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד מהמפגש בין השוטרים לעצורה
(צילום: חוזרים להר)

שני החשודים עוכבו לחקירה במשטרה, בחשד להתנהגות העלולה להפר את הסדר הציבורי ולהתעללות בבעל חיים.
מתנועת "חוזרים להר" נמסר בתגובה: "כבכל שנה פועלת התנועה לחדש את הקרבת קורבן הפסח. במקום שמשטרת ישראל תבצע את תפקידה ותאפשר את חופש הפולחן המותר במדינות דמוקרטיות, נאלצים הפעילים לנקוט דרכים לא שגרתיות כדי לנסות לקיים את המצווה. כפי שמשתמע גם מסרטון שצולם במקום וגם מהודעת דוברות המשטרה עצמה, בעת מעצר הפעילים הגדי היה בחיים – ולאחר מכן, ככל הנראה בתחנת המשטרה, עקב טיפול כושל של שוטרי משטרת ישראל בגדי, מצא הגדי את מותו ואנו מצרים על כך. כדי למנוע מקרים מצערים כאלו להבא, אנו קוראים לממשלת ישראל ולמשטרת ישראל לאשר ולאבטח את הקרבת כל הקורבנות במקומם".
2 צפייה בגלריה
החשודה שנעצרה, כשהיא מחביאה את הגדי תחת הבגד
החשודה שנעצרה, כשהיא מחביאה את הגדי תחת הבגד
החשודה שנעצרה, כשהיא מחביאה את הגדי תחת הבגד