עורכי מגזין בלגי מחקו מאמר אנטישמי נוראי, שבו בעל הטור כתב כי הוא היה רוצה "לדקור כל יהודי". המגזין הבלגי Humo הסיר את המאמר שכתב הרמן בריסלמנס מאתר האינטרנט שלו בעקבות מחאות ולחץ גדול.
במאמר שנמחק כתב בריסלמנס כי יש לו "רצון גדול לתקוע סכין בגרונו של כל יהודי שעובר בגלל פעולות ישראל בעזה", ותיאר את ראש הממשלה בנימין נתניהו כ"יהודי נמוך, שמן וקירח". צוות העורכים תמך בתחילה בכותב המאמר ותיאר את הטקסט כ"סאטירה".
1 צפייה בגלריה
הפובליציסט הפלמי הרמן בריסלמנס
הפובליציסט הפלמי הרמן בריסלמנס
הפובליציסט הפלמי הרמן בריסלמנס
(צילום: ויקיפדיה, Dirk Annemans - Eigen werk)
בריסלמנס (66) כתב בטור שפורסם ביום ראשון בשבוע שעבר על "סבלם של הפלסטינים" במלחמה בעזה והשתמש במשפט הבא: "אני רואה את התמונה של ילד פלסטיני בוכה וצורח שנמצא לגמרי לבד, וקורא לאמא שלו כשהוא שוכב מתחת להריסות, ואני מדמיין שהילד הוא הבן שלי רומן והאמא היא זוגתי לנה, ואני כל כך כועס שאני רוצה לדחוף סכין חדה בגרונו של כל יהודי שאני פוגש".
ארגונים יהודיים ופוליטיקאים בלגים מחו בחריפות נגד ההצהרות האנטישמיות המסיתות, והגישו תלונה נגד בריסלמנס וצוות העורכים של המגזין. איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) כינה את הטקסט "קריאה לרצח" של יהודים והכריז כי: "רטוריקה מסוכנת שכזו מזמנת אלימות אמיתית".
סגן העורך הראשי של המגזין, מתיאס ונדרספולדן, כתב באתר המגזין: "כמובן שמעולם לא הייתה כוונתנו לפגוע בקהילה היהודית. אם זה קרה, ברצוננו להתנצל. זו גם הסיבה שבגללה החלטנו לבסוף להסיר אותו מהאתר".
איגוד הארגונים היהודיים באירופה בירך על ההחלטה וכינה אותה "צעד בכיוון הנכון". בריסלמנס עצמו לא הראה שום חרטה על המחשבה שלו "לרצוח את כל היהודים שהוא פוגש ברחוב", יו"ר האיגוד, הרב מנחם מרגולין אמר על הסרת המאמר: "מעט מדי, מאוחר מדי".