21 חודשי מאסר בפועל נגזרו אמש (יום ב') על סטודנט לשעבר באוניברסיטת קורנל היוקרתית באית'קה שבניו יורק. הוא הודה כי פרסם שורה של הודעות מקוונות בסתיו שעבר, זמן קצר לאחר תחילת המלחמה בעזה, בהן איים לדקור, לאנוס ולערוף את ראשם של יהודים.
בנוסף לתקופת המאסר, השופטת ברנדה סאנס מבית המשפט המחוזי הפדרלי בסירקיוז ממחוז אונונדגה במדינת ניו יורק, גזרה על פטריק דאי, בן ה-22, שלוש שנים בפיקוח לאחר שיצא מהכלא.
1 צפייה בגלריה
שוטרים באוניברסיטת קורנל, בעקבות איומים לפגוע ביהודים
שוטרים באוניברסיטת קורנל, בעקבות איומים לפגוע ביהודים
שוטרים באוניברסיטת קורנל, בעקבות איומים לפגוע ביהודים
(צילום: GettyImages)
דאי הודה שפרסם איומים בעילום שם ב-28 באוקטובר וב-29 באוקטובר בפורום דיונים מקוון. האיומים כללו אמירה שהוא "עתיד לירות" בחדר אוכל כשר בקמפוס קורנל וש"יפציץ" בית יהודי. בפוסט אחר הוא איים "לדקור" ו"לחרוך את הגרון" של כל גבר יהודי שיראה בקמפוס, ולזרוק מהצוק כל אישה יהודייה, לערוף ראשים של תינוקות יהודים, לאנוס, ו"להביא רובה סער לקמפוס" ולירות ביהודים. ה-FBI איתר את האיומים דרך כתובת IP, והוא הודה בראיון עם סוכנים פדרליים שהוא פרסם אותם.
קרלה פרידמן, התובעת של המחוז הצפוני של ניו יורק, אמרה בהצהרה שהאיומים של דאי "הטילו אימה על קהילת קמפוס קורנל במשך ימים וניפצו את תחושת הביטחון של הקהילה". היא הוסיפה כי "המשרד שלי ימשיך לחקור באגרסיביות ולהעמיד לדין איומים ומעשי אלימות המניעים אנטישמיות ושנאה מכל סוג שהוא".
דאי, במקור מפיטספורד ניו יורק, היה במעצר מאז שנעצר זמן קצר לאחר שפרסם את האיומים באוקטובר האחרון. ליסה פיבלס, סנגורית ציבורית פדרלית, שדבריה צוטטו ב"ניו יורק טיימס", אמרה כי "מר דאי אינו אנטישמי" וכי האיומים, שחלקם פרסם תחת שם "חמאס", היו ניסיון מוטעה "לחשוף את זוועות של חמאס כדי לצבור אהדה לקהילה היהודית".
הסנגורית אמרה שהתנהגותו נבעה מכך שהוא עם אוטיזם ומתפקד במובנים מסוימים כמו ילד בן 5 עד 10. "הוא מצטער מאוד על הפגיעה שהוא גרם", אמרה פיבלס. היא הוסיפה כי "זה עצוב שככה הוא היה צריך להבין מדוע הוא הרגיש כל כך שונה מבני גילו". לדבריה, היא מתכננת לערער על העונש.
ביינתים ינוכה מעונשו התקופה שריצה במעצר, וככל הנראה הוא ישוחרר מהכלא עד להכרעה בערעור. השופטת אמרה שהיא גזרה עונש של 21 חודשים לאחר שקבעה כי דאי "שיבש באופן משמעותי את פעילות הקמפוס" וביצע פשע שנאה. היא אמרה שהיא גם לקחה בחשבון את האוטיזם, בעיות בריאות הנפש שלו וההיסטוריה הלא אלימה שלו.
אמו של דאי, בינג ליו, אמרה לסוכנות הידיעות AP בנובמבר כי היא מאמינה שהאיומים נבעו בשל התרופות שבנה נטל נגד דיכאון וחרדה. היא סיפרה ל-AP שהדיכאון של בנה גרם לה להחזיר אותו הביתה בסופי שבוע, ושהוא היה בבית בסוף השבוע שבו הושמעו האיומים.