כ-2,000 צעירים מארצות הברית, קנדה, דרום אמריקה ואפילו הודו גדשו את מיני ישראל. בין סיבוב במיצגים המוקטנים של מגדלי עזריאלי, מצדה וגשר המיתרים, מקומות שבהם ביקרו בשבועיים האחרונים, הם הגיעו למקום כדי להשתתף באירוע מיוחד בהפקת ארגון תגלית שבאמצעותו הם הגיעו לארץ. האירוע כולו הוקדש לאחדות העם היהודי במלחמה.
אירוע הסולידריות של תגלית התקיים ביום שני, בהשתתפות כל משתתפי ומתנדבי תגלית שנמצאים כעת בארץ בסיורים, ובתוכנית ההתנדבות לבוגרי תגלית, בתוכנית המנהיגות היוקרתית "תגלית אקסל" לצעירים יהודים מובילים בעולם העסקי ובתוכנית "תגלית אונוורד" להתמחות והתנדבות בישראל.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מרק נומדר)
"בעונת הקיץ של תגלית צפויים לבקר בארץ 15 אלף משתתפים צעירים יהודים, שהגיעו בזמן הקשה ביותר שידעה המדינה, זמן מלחמה ואי-ודאות, וגם זמן מורכב וקשה עבור יהדות העולם, שחווה אנטישמיות ועומדת בחזית המאבק האנטי-ישראלי בקמפוסים וברחובות", סיפר גידי מרק, מנכ"ל תגלית. "רצינו לייצר אירוע שיחבר את משתתפי תגלית בארץ בעוצמה גדולה אל ההוויה הישראלית של ימים אלו, ובמקביל גם להריע להם ולעודד אותם לחזור לבתיהם ולמוסדות הלימודים שלהם עם כלים להגן על ישראל בביטחון ובגאווה".
באירוע נאם בפני הקהל אילון לוי, דובר לשעבר במערך ההסברה, שאמר: "הם רוצים להפחיד אתכם, להשתיק אתכם, אבל אתם מתגייסים בכוח כדי להראות להם שיהודים נלחמים בחזרה, ושליהודים יש את הגב זה של זה". הקהל הריע לו, וניכר שהנוכחים מתכוונים להתגייס למאבק.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מרק נומדר)
בפתיחת האירוע ביקש המנכ"ל מרק מהקהל להרכין ראש לזכר 13 בוגרי תגלית שנרצחו ב-7 באוקטובר, ולהתפלל עבור בוגר תגלית החטוף, אביתר דוד, ולמען כל שאר החטופים. הוא ציין גם כי שניים מהחטופים ששבו הם בוגרי תגלית: נועה ארגמני ואנדריי קוזלוב.
לאחר מכן, נערכה הצדעה לחיילי צה"ל, בסימן נשים לוחמות. קצין חינוך ראשי, תא"ל אופיר לויוס, העניק תעודות הוקרה לסא"ל אור ליבני בן יהודה, מפקדת גדוד קרקל, ולטנקיסטיות שהרגו עשרות מחבלים ב-7 באוקטובר ומשתתפות בימים אלו בסיורי תגלית, לצד הצעירים היהודים מהעולם – כחלק מחזון תגלית לייצר מפגש בלתי אמצעי בין המשתתפים לצעירים ישראלים, ולהכיר להם מקרוב את הסיפור האמיתי של ישראל.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מרק נומדר)
כשעלתה לבמה יובל שרעבי, בתו של יוסי שרעבי ז"ל שנחטף ונרצח ברצועת עזה, ואחייניתו של אלי שרעבי החטוף, אף עין לא נותרה יבשה. בקהל ישב גם בן זוגה, אופיר אנגל, שנחטף לרצועה ושב לארץ בנובמבר אחרי 54 יום בשבי חמאס.
אחריה עלתה לבמה נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן, והקהל עודד אותה ושר איתה את כל המילים של השיר "הוריקן". לאחר ששרה סיפרה עדן בהתרגשות על המשמעות החשובה של ההופעה מול הצעירים. היא ביצעה שיר נוסף – Rise Up.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מרק נומדר)
גם עמרי גליקמן, סולן "התקווה 6", הלהיב את המשתתפים והחיילים עם הלהיטים "גיבורי על" ו"המנון הלוחם" ("מי משוגע"), ואחריו עלו גם חיילי הלהקות הצבאיות למחרוזת שירים ישראלית. "זאת הסיבה שבאתי לישראל עכשיו", סיפרה בהתרגשות מישל ממישיגן. "הערב הזה נתן לי את הכוח להתגאות בהיותי יהודייה, בהיותי חלק מהעם הזה, שנלחם כאן על חייו וזכותו להיות כאן". חברה ג'וני הוסיף: "אני חוזר לניו יורק עם הרגשה שאני חייב לקחת חלק ולא לשתוק אל מול ההפגנות האנטי-ישראליות והאנטישמיות. ישראל תמיד תהיה בית בשבילי. אחזור לכאן בהזדמנות הראשונה שתהיה לי".