תקרית אנטישמית בבירת ארצות הברית: גבר יהודי הותקף ביום רביעי האחרון בתקרית אנטישמית בצפון מערב וושינגטון הבירה, כך על פי דיווחים בתקשורת בארה"ב. הקורבן, אריאל גולפייז, בן 31, חובש כיפה, הותקף בידי וולטר ג'יימס בן ה-39, שהכה אותו שוב ושוב ופצע אותו בפניו.
2 צפייה בגלריה
אריאל גולפייז
אריאל גולפייז
אריאל גולפייז. הותקף על רקע אנטישמי
ג'יימס הואשם בכניסה בלתי חוקית כמה ימים קודם לכן, כשעקף מחסומי אבטחה מחוץ לקפיטול האמריקני, התנגד למעצר ותקף שוטר. "הרגשתי פגיע מאוד, אני לא מרגיש בטוח יותר להסתובב עם סממני הדת היהודיים שלי בוושינגטון", אמר גולפייז.
המקרה אירע ביום רביעי האחרון, בשעה 8:30 בבוקר, כאשר גולפייז חזר לביתו מעבודתו כמנהל אבטחת סייבר. גולפייז אמר ל"וושינגטון פוסט" שהוא חטף אגרוף בזווית העין ואז שמע את הלסת שלו נסדקת. לאחר מכן הוא נפל וניסה להילחם בתוקף בעודו חובט בפניו שוב ושוב, עד ששוטר שהגיע למקום התערב.
"אחרי שחבט בי, הוא קפץ עליי והתחיל לבעוט ולהכות בי", אמר גולפייז בריאיון ל"אלגמיינר". "פשוט לא הצלחתי להוריד אותו ממני כי הוא המשיך לבעוט ולחבוט. הייתי בסכנת חיים פיזית". להערכתו, התקיפה נמשכה כשתי דקות.
2 צפייה בגלריה
התוקף נעצר
התוקף נעצר
התוקף נעצר
(צילום: Jewish life)
גולפייז סיפר שבסופו של דבר הוא נשך את ג'יימס בצווארו כמוצא אחרון, מה שאיפשר לו להשתחרר.
גולפייז, בן להורים איראנים שעזבו את איראן בתחילת המהפכה, סובל מפצעים רבים ומנפיחות בפניו. לדבריו הוא עדיין חווה כאבים משמעותיים בלסת שמונעים ממנו ללעוס כראוי.