הזינוק באנטישמיות והתחזקות השמאל הקיצוני - גורמים ללא מעט יהודים בצרפת לעלות לישראל: בתשעת החודשים שחלפו מאז פרוץ המלחמה, 3,714 יהודים בצרפת פתחו תיק לעלייה לישראל. 68% מיהודי צרפת מעידים בסקרים כי אינם מרגישים בטוחים.
1 צפייה בגלריה
צרפת בחירות פרלמנט תוצאות שמאל חוגג דגל גאווה דגל פלסטין
צרפת בחירות פרלמנט תוצאות שמאל חוגג דגל גאווה דגל פלסטין
דגל פלסטיני בחגיגות השמאל בצרפת
(צילום: Sameer Al-Doumy / AFP)
מנתונים שהוצגו בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת עולה עוד כי 38% מיהודי צרפת, שמהווים כ-200 אלף בני אדם, שוקלים להגר מצרפת. כ-60 אלף מיהודי צרפת יכולים להגיע באופן מיידי לישראל. בסוכנות היהודית מדווחים כי חל זינוק של כ- 400% בפתיחת תיקי עלייה לישראל מאז פרוץ המלחמה. כ- 3,300 מועמדים שפתחו תיקי עלייה בצרפת בשלוש השנים האחרונות מתכננים להגיע לישראל במהלך השנה.
האנטישמיות בצרפת - כתבות אחרונות: "זינוק חד בתקריות האנטישמיות בעולם: "חשש לעתיד החיים היהודיים במערב "רע לצרפת ורע ליהודים": תוצאות הבחירות זעזעו את הקהילה היהודית רבה של צרפת על אונס הילדה: "ההסתה של השמאל הקיצוני אחראית למצב" סימני ידיים בצבע אדום: הושחת קיר חסידי אומות העולם בפריז אלברט מיארה, ראש הקהילה היהודית בדרום פריז, אמר בדיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת: "בתקופה האחרונה אנחנו עדים לגילויי אנטישמיות גוברים נגד יהודים. מספר התקריות האנטישמיות ברחבי צרפת זינקו פי 4. כיום אין סכנת חיים מידית ליהודים בצרפת. באזורים ספציפיים, במיוחד בפרברים, המצב מתדרדר בהתמדה מזה שני עשורים. האווירה כלפי היהודים היא לעתים בלתי נסבלת. יהודים רבים ברחבי צרפת מעוניינים לעלות לישראל, אך חוששים לעשות זאת בשל קשיי הקליטה בעיקר בתחום הדיור".
דבורה אלחאדף, מורה בבית ספר יהודי בצרפת, הוסיפה: "ביום שישי האחרון היו ילדים בקייטנה של חב"ד שהוטרדו על-ידי ילדים מקומיים בני 10. הילדים המקומיים קיללו ודחקו את ילדי הקייטנה היהודים תוך כדי שקראו לעברם 'יהודים מלוכלכים'".
הרב משה סבאג, רב בית הכנסת הגדול בפריז, התייחס גם הוא לזינוק באנטישמיות בצרפת: "אנשים בקהילה היהודית מעדיפים להסתיר את הסממנים היהודיים שלהם כאשר הם נמצאים במרחב הציבורי. היהודים המקומיים מאוד אוהבים את התרבות הצרפתית ואת השייכות שלהם למדינה, לכן מאוד קשה להם לפעמים לעלות לישראל".
תומכי השמאל חוגגים בפריז 
(צילום: רויטרס)

אריאל קנדל, מנכ"ל ארגון קעליטה, הוסיף: "יש למדינת ישראל יכולת להביא לפה 50 אלף עולים מצרפת. אם ממשלת ישראל לא תקים תוכנית רצינית, עולים מצרפת לא יגיעו לישראל. צריך להציל את היהודים מצרפת מהאנטישמיות המקומית. לא רק הרחוב הצרפתי הוא אנטישמי, כעת מצטרף אליו גם הממסד הצרפתי".
ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, אמר במהלך הדיון: "עליית השמאל הקיצוני בצרפת היא סימן רע מאוד עבור היהודים שם. ז'אן לוק מלנשון, מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת, ידוע בעמדותיו הפרו פלסטיניות והאנטי ישראליות. בעבר הוא ואנשיו הואשמו באנטישמיות. מלנשון, כמו רבים במפלגתו, לא גינה את טבח 7 באוקטובר, לטענתו ישראל מבצעת רצח עם בעזה. בעצרות הבחירות שלו התנוססו יותר דגלי פלסטין מאשר דגלי צרפת. כמות השנאה וההסתה של מפלגות השמאל כלפי יהודים, נותנת לגיטימציה לפעולות אלימות כנגד היהודים".
אבל לא רק בצרפת היהודים שוקלים לעזוב ולעלות לישראל. מ-7 באוקטובר ועד לתחילת חודש יולי נפתחו בארה"ב 5,294 תיקי עלייה, בקנדה 705 אנשים פתחו תיק עלייה, בבריטניה נפתחו 680 תיקים ובאוסטרליה נפתחו 208.