סרטון החתונה של הלבנוני המתחזה

סערה גדולה בקהילות היהודיות בארה"ב: כמה שבועות לאחר חתונה חרדית שבה השתתפו חרדים רבים מברוקלין, התגלה כי החתן הוא למעשה מוסלמי לבנוני, שהתחזה לחרדי והתגורר מספר שנים בטקסס, שם הצליח להיטמע בקהילה. ל-ynet נודע כי משפחת הכלה גילתה את התרמית כחודש לאחר החתונה, וזאת לאחר שהכלה סיפרה כי מצאה דרכון לבנוני עם שם אחר בחדרו. הכלה נמלטה למשפחתה והוכנסה לדירת מסתור.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
3 צפייה בגלריה
הלבנוני שהתחזה לחתן חרדי
הלבנוני שהתחזה לחתן חרדי
הלבנוני שהתחזה לחתן חרדי
על פי הרב שליווה אותו לחופה, החתן פגש את הכלה באתר היכרויות, והיא - שמגיעה ממשפחה של יוצאי סוריה - לא חשדה במאומה, וחשבה שמדובר ביהודי ממוצא לבנוני. מדיווחים בתקשורת החרדית האמריקנית עולה כי לא ברורה מטרת ההונאה וכי האף-בי-איי מעורב בחקירתה. ה"חתן" הספיק להיעלם.
קראו עוד בערוץ היהדות:
האישה ידעה ש"אליהו חליווה" הוא יהודי מלבנון. חזותו הייתה חרדית לגמרי והוא אף דיבר עברית שוטפת. היה לו גם סיפור משכנע על נסיבות הנתק ממשפחתו. ובנוסף, הוא היה מזוהה עם הקהילה החרדית בטקסס במשך כ-7-6 שנים.

היה מעורב בקהילה בטקסס

לאחר הפרסום ברשתות החברתיות בארה"ב, וגם בארץ, כי שליחי חב"ד לקחו חלק בחתונה שלו ודאגו לכל סידורי החתונה - הבהיר גורם בכיר בחב"ד ארה"ב כי "תנועת חב"ד לא עסקה בגיורו של הלבנוני השיעי המתחזה, לא חיתנה אותו ולא התעסקה בשום שלב בזהותו".
3 צפייה בגלריה
הלבנוני שהתחזה לחתן חרדי
הלבנוני שהתחזה לחתן חרדי
הלבנוני שהתחזה לחתן חרדי (מתוך סרטון החתונה)
לדבריו, "זהו מקרה מוזר ומצער של צעיר מבולבל שיצר קשר וירטואלי עם בחורה מהקהילה הסורית, והיא נחרדה לגלות רק לאחר החתונה כי הוא כלל איננו יהודי. אחד מרבני חב"ד בטקסס התבקש בידי הרב המקדש לצעוד עם החתן לחופה, היות ו'אין לו משפחה קרובה באמריקה', ונענה בחיוב".
רבה של חב"ד טקסס, יוסף לזרוב, אמר כי מרכז הסטודנטים היהודיים של חב"ד בטקסס פתוח לכל הסגל והסטודנטים היהודים שמבקשים ללמוד ולחקור את היהדות. הוא סיפר כי בשנת 2018 החל סטודנט שהציג עצמו כ"אליהו חליווה" לבקר בחב"ד ובמוסדות יהודיים נוספים בקמפוסים מקומיים, ובאחד מהם אף כיהן כנשיא. בנוסף, היה מגיע מידי פעם לסעודות שבת בחב"ד, ולעתים רחוקות השתתף בתפילות או בשיעורי תורה.

"הרב היה צריך לבדוק את זהותו היהודית"

הרב סיפר כי בשנה שעברה הכיר אישה מניו-יורק באתר היכרויות יהודי, והציג את עצמו בפניה כשומר מצוות. "לשאלת האישה ובני משפחתה, הודעתי להם שהתנהגותו איננה משקפת את התנהגות של יהודי שומר תורה מצוות", הוסיף הרב.
3 צפייה בגלריה
הלבנוני שהתחזה לחתן חרדי
הלבנוני שהתחזה לחתן חרדי
הלבנוני שהתחזה לחתן חרדי
"האחריות הבסיסית של הרב שמסדר את הקידושין, היא לקבוע את מעמדם היהודי (בירור היהדות) והאישי של בני הזוג. לוודא ששניהם יהודים, רווקים ורשאים להינשא זה לזה בהתאם להלכה היהודית. לפיכך, כשהרב ע', מקהילת יוצאי סוריה בניו-גרזי, שאל אותי אם אליהו יהודי - הודעתי לו במפורש שאינני יודע, ומי שיחתן אותו יצטרך לעשות בירור כמו שצריך ולאשר באופן עצמאי את עובדת היותו יהודי.
"את החתונה עצמה ערך בנו של הרב ע', ומכיוון שאשתי ואני היינו בניו-יורק מסיבות שונות, הוזמנו לחתונה. לחתן לא הייתה משפחה, ולבקשת בני הזוג הובלנו אותו לחופה ואף חתמתי על הכתובה, שאותה ניסח הרב ע'. מעורבותנו התבססה על ההבנה שכרבנים מפקחים, הם עשו את הבדיקות על מנת לאשר את מעמדו היהודי של החתן".
הוא מסכם כי "בשבועות שלאחר מכן התברר כי הכלה הייתה מודעת לכך שאליהו משתמש בשם בדוי, מידע שהסתיר מאחרים. ליבנו איתה, עם משפחתה ועם כל מי שהונו על ידי האדם הזה כאן בטקסס, בניו-יורק ובניו-ג'רזי.
פורסם לראשונה: 23:25, 08.11.21