עוד מקרה של אנטישמיות מצד חברה מסחרית בבריטניה: חברת הרכבת צינורות גז בעיר לידס קראה להתקפה על "ציונים מטונפים" וטענה שלאנשים "החיים תחת כיבוש" יש זכות להתנגד "בכל אמצעי הכרחי". כך דיווח העיתון היהודי הבריטי "ג'ואיש כרוניקל".
חברת "לינדלי שירותי גז" פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה שורה של התבטאויות קשות ואנטישמיות נגד יהודים. בין היתר היא פרסמה תמונה של אדם זורק מגן דוד לפח, לצד הכיתוב "שמור על ניקיון העולם". מוקדם יותר השנה פרסמה החברה הבריטית תמונה של התעשיין האנטישמי האמריקני, הנרי פורד, עם ציטוט מתוך חוברת שפרסם, בשם "היהודי הבינלאומי: בעיית העולם העיקרית".
2 צפייה בגלריה
רכב של חברת הגז
רכב של חברת הגז
רכב של חברת הגז עם דגל פלסטיני
(צילום: מתוך פייסבוק)
מדובר בטקסט שפורסם לראשונה בשנות ה-20 של המאה הקודמת על ידי פורד ואנטישמים נוספים, ולאחר מכן תורגם לגרמנית. הטקסט השפיע על חברי המפלגה הנאצית. בפוסט שמתייחס לכתבים האנטישמיים, נכתב: "אין שום דבר שהיהודי הבינלאומי חושש ממנו כל כך כמו האמת, או כל רמז לאמת על עצמו או על תוכניותיו".
בחשבון הפייסבוק של החברה מתפרסמים פוסטים שקריים ואנטישמיים עם תוכן מחריד, בין היתר נגד ילדים חרדים ונגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מוקדם יותר החודש, החברה פרסמה תמונה של אדם מסתכל לתוך מיקרוסקופ שמגן דוד מוטבע עליו, עם הכיתוב "זה הסרטן הגרוע ביותר שראיתי אי פעם".
לפי פוסט בפייסבוק משנת 2020, שנחשף על ידי קבוצת המחקר Gnasher Jew, החברה מנוהלת על ידי נעים מג'יד, מהנדס גז מלידס. בשיחה עם העיתון היהודי, מומחה האנרגיה של יורקשייר, שהעסיק בעבר את מג'יד, אישר שהוא מנהל את לינדלי שירותי גז.
2 צפייה בגלריה
אחד הפוסטים האנטישמיים של החברה
אחד הפוסטים האנטישמיים של החברה
אחד הפוסטים האנטישמיים של החברה
(צילום: מתוך פייסבוק)
החברה הבריטית השוותה שוב ושוב את ישראל לגרמניה הנאצית. תמונה אחת שפרסמה החברה מציגה מגן דוד שזור בצלב קרס והמילים: "האירוניה בלהיות מה ששנאת פעם".
בתגובה לביקורת על דעות החברה, נכתב מוקדם יותר החודש: "לכל הכלבים הציונים המזוהמים שמתעצבנים מדגל, לכו חיות מטונפות. אני מקווה שמה שקורה לפלסטינים יקרה לכם ולמשפחות שלכם".
השבוע פרסם המשרד תמונה הכוללת טקסט: "אתה יכול לבקר כל ממשלה בעולם, כולל שלך. זה נקרא חופש הביטוי. אבל אתה לא יכול לבקר את הפרת זכויות האדם של ממשלת ישראל. זה ממותג כ'אנטישמי'".