בצל המלחמה בעזה, כ-200 מנהיגי קהילות יהודיות מרחבי העולם ישתתפו בכינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית שנפתח היום (א'), כדי להפגין סולידריות עם ישראל ולדון בתוכניות לשיקום העוטף בסיוע יהודי התפוצות.
מנהיגי הקהילות יסיירו ביישובי העוטף כדי לראות בעיניהם את פשעי חמאס ולשמוע את העדויות הקשות, ואף ייפגשו עם דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, שיגיע במיוחד לכינוס – כדי שימשיכו לפעול למען מדינת ישראל ולמען החטופים במאבק על דעת הקהל העולמית עם שובם למדינותיהם.
1 צפייה בגלריה
סיור בקיבוץ בארי
סיור בקיבוץ בארי
ההרס בקיבוץ בארי
(צילום: דנה קופל)
יו"ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל' דורון אלמוג, אמר: "ההתגייסות חסרת התקדים של יהודי התפוצות היא נדבך חשוב בשיקומה של מדינת ישראל, ובחיזוק חוסנה של המדינה היהודית היחידה בעולם ושל החברה הישראלית כולה".
זהו הכינוס העולמי הראשון של מנהיגי הקהילות היהודיות בישראל מאז 7 באוקטובר. במהלך הכינוס נציגי חבר הנאמנים יבקרו ביישובי העוטף – בקיבוצים בארי, ניר עוז וכפר עזה ובערים שדרות, אופקים ואשקלון. הם יראו את זוועות הטבח בעיניהם וישמעו עדויות ממקור ראשון של ניצולים כדי שיוכלו להשפיע על דעת הקהל העולמית עם שובם למדינותיהם. הם גם צפויים להיפגש עם ראשי היישובים והרשויות כדי ללמוד על הצרכים המיידים וארוכי הטווח של הליך השיקום.
נוסף על כך ידונו נציגי חבר הנאמנים במיזמים גדולים שמשיקה הסוכנות היהודית כמענה להשלכות המלחמה ולסיוע בשיקום הקהילות שנפגעו בנגב המערבי, בתוכם מיזם "קהילות ביחד" – Communities2Gether, שנולד על רקע תפקידה המסורתי של הסוכנות היהודית כגוף המרכזי שמחבר בין יהודי העולם לישראל, בעת שגרה ובעת חירום.
המיזם יפעל להקמת שותפויות חדשות ולחיזוק שותפויות קיימות בין כ-30 קהילות מהעולם היהודי לכ-30 קהילות מהנגב המערבי, כך שאף קהילה לא תישאר מאחור, במודל שותפות ארוך טווח שיסייע לקהילות הללו לחדש את התקווה ולבנות את עצמן מחדש לעבר עתיד משגשג.
מפרוץ המלחמה התגייסו יהודי התפוצות באופן חסר תקדים למען ישראל – בעצרות תמיכה בעולם, בגיוס תרומות למען ישראל, במאבק על דעת הקהל העולמית למען ישראל והחטופים ובהגעת אלפי מתנדבים ועולים חדשים, דווקא עכשיו.