שר העבודה יואב בן צור (ש"ס) והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה נפגשו בצהריים (יום ג'), זאת לאחר שהשר טען כמה פעמים בחודש האחרון כי היועצת לא נענית לבקשותיו לפגוש אותו, על מנת לדון יחד על אפשרויות למנוע קיצוץ בסבסוד המעונות לילדי אברכים החייבים בגיוס לצה"ל.
בחודש שעבר הכריעו שופטי בג"ץ כי כלל הצעירים בישראל מחוייבים בגיוס, ובהיעדר חוק המסדיר את מעמד בני הישיבות לא ניתן לפטור צעירים חרדים משירות צבאי, מה שהביא להוראה מהיועצת המשפטית לבחון מחדש את חוקיות התמיכות הכלכליות הניתנות לאברכים, כאשר המשמעותית שבהן היא סבסוד המעונות.
1 צפייה בגלריה
בהרב מיארה והשר בן צור
בהרב מיארה והשר בן צור
בהרב מיארה והשר בן צור
(צילום: יואב דודקביץ', עוז מועלם)
בן צור אמר אז כי "אם לא יהיה סבסוד למגזרים מסוימים, להורים לא יהיה כסף לשלם שכר לימוד בגובה אלפי שקלים בחודש, הפעוטות הללו ילמדו במסגרות חינוך לא מפוקחות ומסוכנות, מי ייתן את הדין על זה. אני לא אשתוק על זה, מפלים בין דם לדם, זה לא גזירה על הורים, זה גזירה על פועטות קטנים חסרי ישע, יהיה פה מאבק איתנים. שלטון הפקידים לא יקבע מדיניות באופן שרירותי לממשלה שנבחרה בהליך דמוקרטי".
שר העובדה ביקש מהיעוץ המשפטי במשרדו לשנות את מבחן התמיכה לזכאות להנחה במעונות יום, כך שלפי הקריטריונים גם במקרה שהורה אחד עובד תינתן ההטבה וההקלה בתשלום על המעונות, דבר העשוי להגיע לאפי שקלים מדי חודש למשפחה.
ל-ynet נודע שהפגישה בין השר ליועמ"שית הייתה ברוח טובה ולא טעונה, וכי היה קשב רב מצד בהרב מיארה לטיעונים שעלו מצד השר בן צור.
בימים האחרונים עלו טענות במשרד העבודה, לפיהן "עד עכשיו לא יצאה הוראה ברורה, אנחנו נמצאים חודש וחצי לפתיחת שנת הלימודים ואין סיכוי למצוא מסגרות חדשות ל-6,700 פעוטות. במיוחד שיש חוסר בבינוי מעונות יום שנמצא באחריות משרד החינוך".