בשיתוף עמותת סולמות
"להתחיל מבראשית" - פרק 1. צפו
ציפי שביט, מולי שולמן, אפרת ארנון, יונתן גוטליב ויובל וין הם משפחת עדן - משפחה חילונית טיפוסית, שיוצאת בעקבות פרשת השבוע למסע קרוואנים פרוע, מצחיק ומרגש ברחבי ישראל. מידי שבוע תוכלו לפגוש אותם רק כאן, ב-ynet, בסדרת הסיטקום "להתחיל מבראשית" (בבימויו של יריב הורוביץ).
בני המשפחה נעים בתוך הסיפור הקומי, המתרחש בימינו - לפרשת השבוע, על הסוגיות, השאלות והתובנות העולות מהקריאה בה. הסדרה נולדה במטרה להנגיש לכל ישראלי את הספרות היהודית הקנונית והעתיקה, ולהפוך את העיון בפרשת השבוע לחלק בלתי נפרד מהזהות היהודית והישראלית המשותפת לכולנו.
"להתחיל מבראשית" עולה במקביל לפתיחת מחזור הקריאה בתורה בשבת שלאחר שמחת תורה, "שבת בראשית", ובכל פרק נתקלת המשפחה בשאלה או בקונפליקט, תוך ניסיון להגיע לפתרון בסיוע הטקסט השבועי.

הכירו את משפחת עדן

הפרק הראשון (בראש העמוד) מציג משפחה שנמצאת במצב של כאוס ותוהו-ובוהו. הפרק, כמו הפרשה, עוסק באפשרות וביכולת של כל אחד מאיתנו להתחיל מבראשית, לצאת לתהליך של שינוי ולמצוא אור בקצה המנהרה בתוך מצבים מורכבים וחשוכים.
2 צפייה בגלריה
קומדיית מצבים בעקבות פרשת השבוע
קומדיית מצבים בעקבות פרשת השבוע
קומדיית מצבים בעקבות פרשת השבוע. משפחת עדן
(צילום: יח"צ)
משפחת עדן נמצאת בתקופת משבר: האב ניסים (שולמן) מפוטר מעבודתו, הבן יותם (גוטליב) נזרק מבית הספר והבת דנה (וין) מתבשרת כי לא תוכל להצטרף לחוג תיאטרון. אם המשפחה, גלי (ארנון), מתוחה מהמצב הכלכלי והמשפחתי, ולסבתא שמחה (שביט) יש ביקורת על כולם.
אחרי שהוא מוצא ספר תנ"ך בארגז החפצים שהביא מהעבודה, ובעקבות חלום שחלם בלילה - מחליט ניסים לשכור קרוואן ומודיע לבני המשפחה שהם יוצאים למסע גיבוש ברחבי הארץ. המושגים של גן עדן, תוהו-ובוהו, חושך ואור, הלקוחים מתיאור בריאת העולם, משמשים אותנו עד היום ואין זה רק עניין לשוני מקרי. בריאת העולם היא יסוד הקיום והחיים בעולם, והיא ממשיכה להשפיע על כל אחד מאיתנו. ה'תוהו ובוהו' - ריקנות ושממה, התמלאו על פי הסיפור המקראי בכל-טוב עם בריאתו של האור, המאפשר קיום פיזי, וגם מסמל את המימד הרוחני, הטוב, השפע והבהירות.

2 צפייה בגלריה
קומדיית מצבים בעקבות פרשת השבוע
קומדיית מצבים בעקבות פרשת השבוע
משפחת עדן נמצאת בתקופת משבר עד שראש המשפחה ניסים יש פתרון. בתמונה: השחקן מולי שולמן
(צילום: יח"צ)

ממש לא לדתיים בלבד

החיבור לתרבות ולערכים יהודיים שמלווים את חיינו אלפי שנים, הוא כבר מזמן לא רק נחלתם של אלה המגדירים עצמם דתיים או שומרי מצוות. המסורת והסיפורים הקנוניים היהודיים הם גם נחלתם של מי שמגדירים עצמם חילונים, וגם הם עשויים למצוא בהם תשובות והשראה.
פרשת השבוע היא מחזור של 54 פרשות מחמשת חומשי התורה, הנקראים לכל אורך השנה. כל פרשה נקראת במלואה מידי שבת, ובכל אחת מהפרשות ניתן למצוא מסר ייחודי שיכול ללמד אותנו רבות, לא רק על המסורת והדי-אן-איי היהודי, אלא גם על חיינו כיום במאה ה-21.
פרשת השבוע היא אחד הביטויים המזוקקים של המטען התרבותי היהודי העתיק. כל אחד יכול להתחבר אליה ולקבל תשובות לשאלות שמעסיקות אותו בחיי היומיום. צפו בפרק הראשון בראש העמוד.

יוצרת: שירה פלברט, בימאי: יריב הורוביץ, עריכה: מיכל פארן, צילום: בנימין חירם ואלי זינגר, תסריט: עמית פארן ואורי נמליך, מפיק: צבי יהודה הרלינג

בשיתוף עמותת סולמות
פורסם לראשונה: 15:47, 30.09.21