ברוך דיין האמת: הרב יהושע צוקרמן, מהרבנים הבכירים בציונות הדתית ומראשי ישיבת הר המור היוקרתית, הלך לעולמו. הרב, בן 83 בפטירתו, היה מזוהה עם הזרם השמרני ביותר בציבור זה (המכונה חרד"לי), הקים קהילות ומוסדות תורניים עבור אנשיו ברחבי הארץ - ופעל להפצת יהדות גם במעוזים חילוניים אליטיסטיים. הלווייתו תצא היום (ד') בשעה 16:00 מישיבת הר המור, לחלקת הנביאים בבית העלמין בהר הזיתים, שם ייטמן.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הרב צוקרמן גידל דורות של תלמידים ותלמידות, ונחשב, בין היתר, רבם של קצינים בכירים שצמחו בישיבות ובמכינות הקדם-צבאיות המזוהות איתו ועם דרכו. כן נודע כמומחה לכתבי הרב אברהם יצחק הכהן קוק, מאבות הציונות הדתית, וכאחד מתלמידיו המובהקים של בנו, הרב צבי יהודה, בישיבת מרכז הרב. הרב צוקרמן הלך לעולמו בדיוק ביום השנה לפטירת הרב קוק האב, ג' באלול.

"פעל למען עם ישראל"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד לרב וכינה אותו "תלמיד חכם גדול, שהעמיד דורות של תלמידים בכל רחבי הארץ". הוא צייין כי "הרב פעל למען עם ישראל מתוך שליחות עמוקה, כדי להביא את התורה לכל קצוות הארץ. תנחומיי למשפחתו הענפה ולתלמידיו הרבים".
2 צפייה בגלריה
הרב יהושע צוקרמן
הרב יהושע צוקרמן
הרב יהושע צוקרמן
(ויקיפדיה)
יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, ספד לו: "שמעתי בצער על פטירתו של הרב יהושע צוקרמן, מהרבנים החשובים והמשפיעים בציונות הדתית. הרב צוקרמן עלה לישראל, הקים את תנועת 'אל עמי', ייסד ישיבות ומדרשות והעמיד אלפי תלמידים ותלמידות".
"פגשתי אותו פעמים רבות ותמיד התרשמתי מהמחוייבות הגדולה שהייתה לו לארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל", הוסיף. "תמיד היה מאיר פנים לכל אדם. אני משתתף בצער משפחתו, רעייתו מלכה, ילדיו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך. ברוך דיין האמת".
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פרסם אף הוא הודעת אבל, וכתב: "‏הרב יהושע צוקרמן זצ"ל היה מגדולי מעבירי השמועה ומרביצי תורת ארץ ישראל של מרן הרב קוק זצ"ל. ולפלא שהוא נלקח לבית עולמו ביומו של רבו, ג' אלול. תלמיד חכם רחב אופקים ובעל מחשבה עצמאית, שהיה מחובר ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו למציאות הארצישראלית המתחדשת בכל מרחביה".
2 צפייה בגלריה
הרב יהושע צוקרמן
הרב יהושע צוקרמן
הרב יהושע צוקרמן
(ישיבת הר המור)
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר כי "הרב צוקרמן פעל מירושלים שהייתה חשובה לו מאוד, וגידל דורות של תלמידים כאן בעיר. הייתה לנו הזכות שאיש תורה ואמת כמו הרב צוקרמן חי בתוכנו. מורשתו המיוחדת וספריו עוד ימשיכו להדהד לדורות רבים של תלמידים".