בקונצרט הסליחות של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, "לשמוע אל התפילה", מתארח בימים אלה לא אחר מאשר קובי פרץ. "כבר בשנה שעברה הם פנו אליי ורצו שנעשה סיבוב הופעות יחד, אבל לא הסתדר מבחינת הלו"ז. השנה הם פנו שוב", הוא מספר, "שאלתי אותם למה הם מתעקשים דווקא לעשות שיתוף פעולה איתי, והתשובה שלהם הייתה שיש רק אמנים מעטים מאוד בארץ שמתאימים להופיע עם האנדלוסית, והם בחרו בי – בחירה שהחמיאה לי מאוד".
התזמורת האנדלוסית עם קובי פרץ וחננאל אוחנה – אדון הסליחות
(צילום ועריכה: מייק אדרי)

כשהוא שר למשל לצד חננאל אוחנה את "אדון הסליחות", אחד מהפיוטים המוכרים ביותר, הוא מרגיש שהמילים העתיקות מקבלות מטען חדש. "השנה יותר מתמיד צריך לעשות חשבון נפש, בעקבות 7 באוקטובר והשנה הנוראית שעברנו בתור עם", אומר פרץ. "אנחנו צריכים מראש השנה ועד הושענא רבה להתעלות על עצמנו, להתחזק ולהתאחד בתור עם ומדינה, בלי ימין ושמאל. התשובה בסופו של דבר היא רק בתוכנו".
בסיבוב ההופעות ברחבי הארץ שהחל ב-8 בספטמבר ויינעל ב-8 באוקטובר, משתתף לצד פרץ גם הזמר חננאל אוחנה, שעוסק רבות בהנגשת השפה המרוקאית ומנהגי העדה. המנצח על התזמורת הוא רועי אזולאי והמנהל אמנותי הוא אלעד לוי.
פרץ עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד – ואפילו בהסתרה
(צילום ועריכה: מייק אדרי)

אביו של קובי פרץ, הזמר פטי ארמו פרץ שנפטר לפני מספר שנים, היה מגדולי הזמר המרוקאי בישראל. קובי גדל על ברכי עולם הפיוט המרוקאי, כך שהעולם הזה לא זר לו. "אני אוהב ומתחבר לכל הפיוטים בלי יוצא מן הכלל", הוא מציין. "המופע עם האנדלוסית זה משהו שמעולם לא עשיתי, אפילו לא משהו קרוב לזה. הוא מזכיר לי מאוד את בית הילדות, את אבא, את המסורת. אני אוהב מאוד את רוח התקופה, במיוחד בשנה הזאת. הקהל מגוון, מגיעים מכל קצוות הארץ ומכל שכבות האוכלוסייה. האמת שיפה לראות את זה ואני נחשף לקהל חדש".
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מעלה בכל שנה בחודש אלול קונצרט סליחות חדש, שמבקש לחבר את המסורת העתיקה לכלל חלקי החברה הישראלית – דתיים, חילונים, צעירים ומבוגרים. עוד ארבעה מופעים נותרו בסיבוב הנוכחי – ביום שלישי 24.9 ברחבת בית יד לבנים ברעננה, למחרת ב-25 בחודש בקריית התרבות נס ציונה, ב-29.9 במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע וב-8.10 בהיכל התרבות ביבנה.