הרב הראשי של צרפת, חיים קורסייה, עורר זעם במדינה לאחר שאמר בריאיון כי "הצבא הישראלי צריך לסיים את העבודה בעזה". בעקבות הדברים הגיש חבר פרלמנט צרפתי תלונה נגד הרב.
בריאיון, ששודר בשידור חי ברשת טלוויזיה בצרפת, אמר הרב קורסייה: "אין לי שום סיבה להתבייש במה שישראל עושה, גם לגבי האופן שבו היא מנהלת את הלחימה. אני מרגיש בנוח עם מדיניות ישראלית, שמורכבת מהגנה על אזרחיה".
1 צפייה בגלריה
הרב חיים קורסייה
הרב חיים קורסייה
הרב חיים קורסייה
(צילום: AFP)
הוא הוסיף כי "כולם ישמחו מאוד אם ישראל תסיים את העבודה, ונוכל סוף-סוף לבנות שלום במזרח התיכון בלי אנשים שרוצים רק דבר אחד כל הזמן – השמדת ישראל".
הרב קורסייה אמר לערוץ החדשות BFMTV כי כל הפלסטינים הם קורבנות של "פעולת מלחמה שבאחריות חמאס, שמסרב לכל ההצעות להפסקת הלחימה". כשנשאל אם הוא מודאג "מהאכזריות של ההתקפות הישראליות על עזה", הוא השיב: "אני אף פעם לא מרגיש לא בנוח עם מדיניות שמורכבת מהגנה על אזרחים".
אתמול (יום ג') חבר הפרלמנט הצרפתי איימריק קארון, שלא אהב את הדברים, אמר כי הוא פנה לתובעים בפריז, לאחר שלטענתו דבריו של הרב הם "תמיכה בפשעי מלחמה". בצרפת העונש על עבירה זו היא עד חמש שנות מאסר וקנס שווה ערך ל-40,000 פאונד. כך דיווח ה"דיילי מייל".
לצפייה בריאיון בצרפתית:
חבר הפרלמנט קארון אמר: "יצרתי קשר עם התובע הכללי של פריז כדי לדווח על דברי הרב הראשי של צרפת, שתומך בפומבי בפשעי מלחמה בעזה". הוא כתב ברשת X (טוויטר לשעבר): "הגנה על פשעי מלחמה ועל פשעים נגד האנושות. אלו עבירות שנענשות על פי החוק". קארון, שהואשם בעבר כי הוא אנטישמי, הוסיף: "אה, וכמובן האנטישמיות בצרפת היא אשמתם של אלה שמגנים בתוקף את רצח העם".
קארון ידוע בעמדותיו השמאליות ובביקורתו החריפה בנושאים חברתיים ופוליטיים. הוא פעיל למען זכויות בעלי חיים ומדבר רבות על צדק חברתי. בעברו הנחה תוכניות טלוויזיה ורדיו והוא חבר האספה הלאומית של צרפת מאז 2022 מטעם מפלגת שמאל קיצוני.
בתביעה בצרפת מסרו שהם בוחנים את הראיות.