עשרות סידורי תפילה ובהם תפילה לשלום המדינה ותפילה למען חיילי צה"ל הושחתו בשבועות האחרונים ברחבת הכותל המערבי בירושלים. על חלק מהם אף נכתבו בעט משפטים נגד המדינה.
את סידורי התפילה בנוסח יהודי צפון אפריקה הביא לרחבת הכותל ראש עדת יוצאי לוב בירושלים, הרב לוי נחום, שמקיים תפילות קבועות מדי יום ברחבה. אך בשבועות האחרונים הבחין הרב כי מתוך 70 סידורים שהביא לרחבה והשאיר שם לטובת כלל המתפללים - הושחתו רבים כליל. בחלק מהם נתלשו רק העמודים ובהם תפילה לשלום המדינה ולחיילי צה"ל.
2 צפייה בגלריה
דפים חסרים בסידור התפילה
דפים חסרים בסידור התפילה
דפים חסרים בסידור התפילה
הרב נחום סיפר ל-ynet כי הנזק וההעלמה של הסידורים מהרחבה מתרחשים באופן שיטתי. לדבריו, "היו משהו כמו 50 או 70 סידורים, חלקם הושחתו לגמרי ובאחרים פשוט תלשו את תפילת יום העצמאות ותפילה לחיילי צה"ל. אני כתבתי שם במקום שתלשו בעט 'אנא השם גדע זרוע הרשעה שתלשה דפים מסידורים אלה', ומישהו ענה לי שם בכתב יד 'איך אפשר לשבח את המדינה הארורה', אז אני מבין שזה כנראה חרדי קיצוני שעושה את זה באופן קבוע".
לדברי הרב נחום, יש להגביר את האבטחה במקום על מנת לגלות מי משחית את הסידורים. "לא ייתכן שכמה חרדים קיצוניים יחליטו איזה סידורים ואיזה תפילות יכולים להיות בכותל", הוא אמר. "אפשר למצוא את מי שעשה את זה, אפילו לא צריכה להיות בעיה. זה לא עניין שלי פרטי, אנחנו מתפללים להצלחת החיילים, למען המדינה, מברכים את כל כוחות הביטחון, בין היתר את הבנים והקרובים שלנו, שה' ישמור אותם. חבל מאוד שזה היחס מצד כמה קיצוניים".
2 צפייה בגלריה
הבקשה שלא לתלוש דפים ותשובה שקיבל הרב
הבקשה שלא לתלוש דפים ותשובה שקיבל הרב
הבקשה שלא לתלוש דפים ותשובה שקיבל הרב
מהקרן למורשת הכותל נמסר בתגובה: "הקרן למורשת הכותל המערבי מגנה בתוקף כל מעשה של השחתת סידורי תפילה. הקרן רואה חשיבות רבה בהימצאותם של סידורי התפילה לשלום המדינה ולשלום חיילי צה״ל ברחבת התפילה בכל עת".