מנהיג הציבור החרדי, הרב דב לנדו, פרסם מכתב תקיף נגד הממ"חים (מוסדות החינוך הממלכתי-חרדי) בציבור החרדי. הרב כתב בין השאר בכתב ידו: "חזרו בכם מכל תוכניותיכם לשנות את צביון החינוך, ויד השם לא תקצר".
החינוך הממלכתי-חרדי יצא לדרך לפני כעשור, וכבר אז הוא זכה להתנגדות חריפה מצד גורמים חרדיים רבים. בממ"ח מתקצב משרד החינוך את הלימודים, ובמסגרתם נלמדים לימודי ליבה. מדובר בכ-80 מוסדות חינוך המתוקצבים על ידי המדינה ובהם לומדים כ-16 אלף תלמידים, בין השאר מחסידויות בעלז וחב"ד. בתקופה האחרונה הצטרפו לתוכנית עוד כמה חסידויות ולכן עולה החשש בקרב מנהיגים חרדים.
2 צפייה בגלריה
הרב דב לנדו
הרב דב לנדו
הרב דב לנדו
(צילום: קרן עולם התורה)
אמש (יום ב') התכנסו נציגי דגל התורה לרגל ציון שנה לפטירתו של מנהיג הציבור החרדי-ליטאי הקודם, הרב גרשון אדלשטיין. בכינוס הוקרא מכתבו של יורשו של הרב אדלשטיין בהנהגה – הרב דב לנדו. במכתב ביקש הרב למחות נגד אלה שרוצים להכניס את הממ"חים למגזר החרדי.
הרב כתב: "לנציגי הציבור, חברי 'דגל התורה', המתכנסים לזכרו וללימוד מדרכי הנהגתו של מורנו ומנהיגנו מרן הגרי"ג (הגאון רבי ירחמיאל גרשון) אדלשטיין זצ"ל. כידוע עניין החינוך הטהור של ילדינו היקרים היה תמיד בבת-עיניהם של רבותינו גדולי הדור זצ"ל ועמדו המה כחומה בצורה לבל יתערב בו זר".
2 צפייה בגלריה
המכתב שכתב הרב דב לנדו
המכתב שכתב הרב דב לנדו
המכתב שכתב הרב לנדו
(צילום: קרן עולם התורה)
עוד כתב הרב לנדו: "ובזאת הנני לחזק את ידי ראשי המוסדות המשמרים את החינוך בטהרתו ובצביונו כפי המסורה, ועומדים בגבורה מול כל הפיתויים למרות הקשיים הכלכליים המתרבים ומתחדשים, וכן את נציגי הציבור אשר עומדים כל העת לימינם בכדי שיוכלו לשמר את החינוך בטהרתו. וזכור לכל עמידתו האיתנה על משמר החינוך של מרן הגרי"ג זצ"ל בערוב ימיו, נגד הכוונה להכניס תלמודי תורה תחת התוכנית של הממ"ח".
הוא קרא שלא להצטרף לתוכנית: "וכעת שמועה רעה שמענו כי יש החפצים לקבל את תוכנית משרד החינוך, וחלילה חלילה להכניס מוסדות חינוך תחת הממ"ח. אוי לנו שכך עלתה בימינו. וזאת עליהם לדעת, כי מלבד הרעה שגורמים בזה לעצמם ולילדיהם, גורמים הם רעה גדולה לכלל הציבור החרדי, בפרצם פרצה כה גדולה בכרם בית ישראל, אשר אחריתה מי ישורנה. ועל כן תצא הקריאה לכל הנוטים לתוכנית מדאיגה ומחרידה זו". בסוף המכתב הוא קרא למי שעבר לתוכנית החדשה לחזור בו.