הקהילה היהודית באיראן, בראשות רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי, פרסמה הבוקר (יום ב') הודעת אבל על מותו של הנשיא איברהים ראיסי, שר החוץ האיראני ובכירים נוספים אתמול בהתרסקות המסוק.
"אנו מלאי עצב ועינינו דומעות, על מות הקדושים של האייתוללה איברהים ראיסי, נשיא העם ומשרת האומה של איראן, יחד עם מדינאים ופקידים אחרים של האסלאם", נכתב בהודעה של "אגודת הקילימיאן" (כינוי הקהילה היהודית) בטהרן, "ללא ספק, ההיסטוריה של איראן לעולם לא תשכח את זכרו של הנשיא הצנוע והמעונה".
דיווח של הטלוויזיה האיראנית מזירת ההתרסקות

עוד נכתב כי "קהילת הקילימנים של איראן מבכה את האובדן הפתאומי של נשיאה ומשרתי העם אחרים שנהרגו. יחד עם כל האיראנים אנו מבקשים מהכול-יכול את הכבוד הגבוה ביותר עבור האצילים של ארץ זו".
בשנה שעברה נפגש רבה הראשי של איראן עם ראיסי במהלך מפגש של אנשי דת. הרב גראמי עמד בראש המשלחת הרבנית שכללה ראשי קהילות יהודיות. הפגישה התאפיינה בנושא "המהפכה האסלאמית והישגיה לכל הדתות".
הנשיא ראיסי התייחס באותה פגישה לישראל, ואמר: "אלה המדכאים את האנשים המדוכאים בפלסטין בשם היהודים, אין להם שום קשר לדת היהודית ולחסידיו של הנביא משה כיום. למי שמדכא אנשים בכל חלק של העולם בשם הנצרות אין שום קשר לנצרות, כי כל הנביאים שנאו דיכוי".
1 צפייה בגלריה
ראיסי במפגש עם אנשי דת באיראן, כולל הרב הראשי
ראיסי במפגש עם אנשי דת באיראן, כולל הרב הראשי
ראיסי במפגש עם אנשי דת באיראן, כולל הרב הראשי
הקהילה היהודית באיראן היא בין מרכזי היהדות העתיקים בעולם ושורשיה מגיעים 2,700 שנה אחורה. ככל הנראה היא מונה כיום כ-9,000 יהודים, לאחר גלי העלייה ארצה. לפני המהפכה האסלאמית ב-1979 מנתה הקהילה 100 אלף איש. רבים מהיהודים, המרוכזים בעיקר בטהרן ובשיראז, הם סוחרים. באופן פומבי, הם תומכים בצורת השלטון הנוכחית המעניקה להם מעמד של מיעוט מוגן ומבטיחה להם מושב בפרלמנט, אף כי אינה מאפשרת להם גישה לכל העמדות בממשלה ובצבא.