משטרת קנטונאל גראובינדן בשווייץ עצרה שני צעירים שתקפו לפני כמה ימים צעיר חרדי בן 19 בדאבוס. שני החשודים הם מבקשי מקלט, שבקשתם בשווייץ נדחתה. בנוסף הם חשודים בעבירות של גניבה. הם שוחררו ממעצר עד לדיון במצבם המורכב. כרגע אין אפשרות לגרש אותם, מכיוון שאין להם דרכונים.
משטרת דאבוס הצליחה לזהות את שני הגברים החשודים בדאבוס פלאץ. הם ניסו להימלט מהשוטרים, אך בסופו של דבר השניים נעצרו. "מדובר בשני מבקשי מקלט בני 24 ו-29 עם 'לאום לא ידוע'", נמסר.
1 צפייה בגלריה
שוטרים בשווייץ
שוטרים בשווייץ
שוטרים בשווייץ
(צילום: Michael Derrer Fuchs / Shutterstock.com)
השניים גם חשודים כי היו מעורבים בשני מקרי גניבה באותו לילה בדאבוס פלאץ. יחד עם הפרקליטות, משטרת קנטונאל גראובינדן בודקת אם שני הגברים חשודים בפשעים נוספים, והחקירות בנושא נמשכות.
על אף שהצעיר החרדי היה בהלם, הוא הצליח להגן על עצמו. הוא דחף את התוקפים ולבסוף נמלט בזמן שהתוקפים רדפו אחריו וצעקו "שחררו את פלסטין". עובר אורח לא יהודי נחלץ לעזרתו, אך התוקפים העיפו את הכיפה של החרדי מראשו וירקו עליו. לבסוף הם ברחו כשהוא צעק בקול רם לעובר האורח: "תתקשר למשטרה".
למרות שהצעיר החרדי לא נפגע פיזית, הוא היה בהלם שדבר כזה יכול לקרות בשווייץ. הצעיר אמר לתקשורת המקומית כי הוא למד בישיבה בדאבוס כמעט שלוש שנים ותמיד הרגיש בטוח. כמו יהודים רבים אחרים, הוא מבלה בימים אלה את חופשותיו בדאבוס עם משפחות מלונדון. הוא סבר כי התוקפים לא היו תושבי שווייץ, כי הם לא דיברו גרמנית.
פיטר פייר, שר המשפטים, הביטחון והבריאות, של קנטון גראובינדן, אמר כי "דבר אחד ברור, הם חייבים לעזוב את שווייץ. זה היה ברור כבר לפני התקרית בדאבוס. אבל זה לא אפשרי כרגע בלי ניירות, במיוחד כשלא ברור מאיפה השניים מגיעים". השר פייר אמר לתקשורת בשווייץ כי "כרגע הגירוש מסובך".
בתשובה לשאלה מדוע השניים אינם במעצר, אמר השר פייר: "לא ניתן להכניס אותם למעצר לצורך גירוש. זה לא אפשרי טכנית. זה החוק השוויצרי". השניים גם אינם במעצר רגיל, מכיוון שהתנאים לכך אינם קיימים. לטענת השר, השניים רשאים לנוע רק באזור מסוים. אם לא יעשו זאת, הם יעמדו לדין.
פורסם לראשונה: 18:42, 29.08.24