כ-120 עולים חדשים מאתיופיה נחתו הערב (ד') בישראל, אחרי שנים רבות של המתנה באדיס אבבה ובגונדר. מדובר ביריית הפתיחה לחידוש מבצע העלייה מאתיופיה, שהיה תקוע זה חודשים מאחר שמשרד החוץ האתיופי לא הנפיק אישורי יציאה מהמדינה. כעת – הודות למאמצי הסוכנות היהודית, משרד העלייה והקליטה ומשרד החוץ הישראלי – התחדש מבצע "צור ישראל", ותוך מספר חודשים, אם לא יהיו עוד שיבושים, הוא אף יושלם.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
כזכור, בהתאם להחלטת ממשלה, חלקו הראשון של מבצע "צור ישראל" יצא לדרך בדצמבר 2020 ובמסגרתו עלו ארצה עד מרץ 2021 כ-2,000 עולים מאתיופיה. בחודש יוני יצא לדרך בקול תרועה חלקו השני של מבצע העלייה, להעלאתם של כ-3,000 עולים נוספים מאתיופיה. אחרי שלושה חודשים, מחצית מהזכאים (כ-1,500) התאחדו עם קרוביהם בישראל, ומחציתם נשארו לחכות בחוסר ודאות – מתי והאם יעלו לישראל.
קראו עוד בערוץ היהדות:
העלייה נעצרה בשל הבעיות הבירוקרטיות מול ממשלת אתיופיה, בשעה שהעולים כבר מכרו את רכושם, עברו חיסונים, מילאו את כל הטפסים וחשוב מכול – בישרו לבני המשפחה בארץ שבקרוב יתאחדו.
2 צפייה בגלריה
העולים החדשים, הערב
העולים החדשים, הערב
העולים החדשים, הערב
(צילום: דוברות קרן היסוד)
כעת, אחרי חודשים שבהם היו בערפל, העולים שקיבלו את אישור העלייה הגיעו לישראל בסיוע קרן היסוד והסוכנות היהודית. בסוכנות מקווים שתוך חודשים ספורים המבצע יושלם, וכ-1,500 עולים חדשים יגיעו ארצה. העולים ייקלטו במרכזי קליטה ברחבי הארץ שמופעלים על ידי הסוכנות היהודית, בשותפות עם משרד העלייה והקליטה, ויזכו למעטפת מלאה שתסייע להשתלבותם.

"דרך חדשה בישראל"

אסתר אסרס, שעשרת אחיה המתינו שלושה עשורים לעלות לישראל, נולדה בארץ ומעולם לא זכתה להכירם. אחרי חודשים ארוכים של חוסר ודאות, ארבעה מהם קיבלו את בשורת העלייה, ושני אחים הגיעו עם ילדיהם כבר היום בטיסה הראשונה שמחדשת את המבצע. שניים נוספים יגיעו אף הם בזמן הקרוב.
2 צפייה בגלריה
העולים החדשים, הערב
העולים החדשים, הערב
העולים החדשים, הערב
(צילום: דוברות קרן היסוד)
"זו תהיה הפעם הראשונה שאפגוש אותם", סיפרה אסרס. "אנחנו מתרגשים ושמחים שזה הגיע אחרי תקופה באמת לא פשוטה, שבה הם עזבו את מקומות העבודה והלימודים, ורק חיכו לבשורה מישראל".
אברה בש, ששני אחיו ממתינים עם משפחותיהם בגונדר כבר עשור, סיפר כי אחרי תקופה קשה שבה התמודדו עם תנאים קשים במיוחד, התבשרו האחים כי בחודש הקרוב יעלו לישראל. "לפני שהוקפאה העלייה, אמרו להם שבקרוב יעלו לארץ, והם מכרו את כל הציוד שלהם, נשארו בלי מזרנים לישון עליהם, ואפילו מהבית פינו אותם כי נגמרה השכירות", סיפר בש. "הם עברו לבית קטן יותר – משפחה של עשר נפשות. היה להם קשה, אבל עודדנו אותם ואמרנו להם שעוד מעט זה יהיה מאחוריהם".
שני אחיו של בש ואחיהם הם האחרונים ממשפחתו הגרעינית שנותרו באתיופיה. "נערוך לכבודם מסיבה, והם יתחילו פה דרך חדשה", אמר. "המשפחה היא כל העולם בשבילי, אני שמח שסוף-סוף נהיה כל האחים בישראל".