אולם תיאטרון מקומי באנטוורפן שבבלגיה ביטל אירוע לתלמידי בית ספר יהודי בעיר, בטענה שלבית הספר יש קשר עם ישראל, שלטענת מנהלי האולם "מבצעת רצח עם בעזה".
בית הספר שכר את האולם לטובת אירוע שאמור להתקיים ב-27 ביוני. מדובר במסיבת סיום לתלמידי כיתות ו', לרגל סוף שנת הלימודים. ואולם, הנהלת התיאטרון שיגרה הודעת דואר אלקטרוני לבית הספר, שבו חזרה בה מהאישור שמסרה להשכרת המקום לאירוע.
2 צפייה בגלריה
 קהילה יהודית
 קהילה יהודית
תלמידים יהודים. ארכיון
(צילום: Shutterstock)
"אנחנו מסתכלים באימה על רצח העם שמתרחש כעת בעזה. אנחנו גם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם כמה אמנים פלסטינים, שגם הם סובלים מהכיבוש", כתבו בהנהלת התיאטרון למנהל בית הספר היהודי. "מסיבות אלו, איננו יכולים להגיב כעת לבקשת השכרה מארגון, שביחס אליו אנו רואים קשרים עם ישראל של ימינו. אני מקווה שנוכל להיפגש בזמנים הרמוניים יותר. תודה על ההבנה".
הנהלת בית הספר לא מקבלת את התשובה ובוחנת אפשרות לנקוט הליך משפטי נגד אולם התיאטרון. לשם כך כבר נערכה התייעצות עם עורכי דין מקומיים. "העובדה שאולם בבלגיה קובע שאין כניסה לתלמידים יהודים היא אפליה על רקע דתי. פירוש הדבר שבפועל, שוררות כאן נורמות נאציות. פשוטו כמשמעו", אמר יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין. האיגוד הודיע שהוא מגבש תביעה נגד מנהלי האולם ובעליו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock, Dmitry Pistrov)
הרב מרגולין פנה במכתב דחוף לראש ממשלת בלגיה, לשר הפנים ולראש העיר אנטוורפן בדרישה שכל עוד האולם מדיר יהודים, יוציאו לו צו סגירה.