הערב ומחר נחגוג את חג השבועות, הוא חג מתן תורה, ולמעלה מאלף שליחי חב"ד הפרוסים ברחבי ישראל מתכוננים לקיים ביום החג (ד') אירועי קריאת עשרת הדיברות המוניים, שיתקיימו בכל יישוב (לרשימה המלאה) במהלך היום וישולבו בתפילה לשלום החיילים ולשחרור החטופים. בתוכנית: קריאה מתוך ספר תורה, הפתעות מתוקות לילדים והפעלות סביב התכנים הקשורים לשבועות בשעות מגוונות לאורך החג.
"עשרת הדיברות הם הטקסט הקדום והקדוש ביותר שמלווה את עם ישראל כבר אלפי שנים ומהווה מצפן של מוסר, במיוחד בימים אלו, בהם נראה שהעולם שכח מה מצופה ממנו ומהו המוסר הנכון", מסבירים בחב"ד. "כל זה מתרחש בזמן שרבים כל כך מאיתנו, כמו החטופים בעזה, החיילים הגיבורים הנלחמים בחזיתות ומאות הפצועים במחלקות השיקום, לא יכולים לחגוג עם היקרים להם. לכן נתכנס בחג השבועות כל המשפחה – הורים, בנים, בנות ואפילו תינוקות – בבתי הכנסת ובמרכזי קריאת התורה המיוחדים שמכינים שליחי חב"ד כדי לשמוע את עשרת הדיברות ולהתפלל לשלומם של החיילים ולשחרורם המהיר של כל החטופים".
2 צפייה בגלריה
חגיגות שבועות בשדרות
חגיגות שבועות בשדרות
חגיגות שבועות בשדרות
(צילום: באדיבות בית חב"ד שדרות)
שליחי החסידות עושים מאמצים מיוחדים להביא לאירועים דווקא ילדים (בליווי הוריהם כמובן), וזאת לאור תפקידם המיוחד והמסורתי של הילדים בחג השבועות בתור "עֲרֵבִים לתורה".
"המדרש מספר כי בשעה שביקש אלוקים להעניק את התורה לישראל, הוא ידע עִם איזה 'עם קשה עורף' הוא מתעסק, וביקש מהיהודים, כמו לפני חתימה על הלוואה, להביא ערֵבים", מסביר הרב מוני אנדר, מנהל אגף הדוברות של חב"ד. "בני ישראל הציעו ערבים שונים ומכובדים במיוחד, כמו האבות או הנביאים, אך ה' סירב ורק כשהוצע כי 'בנינו יהיו ערבים בעדנו', הסכים הקדוש ברוך הוא, ונתן את התורה הקדושה לעם ישראל".
אנדר מוסיף: "ולמה דווקא הילדים? כי הילדים, שהם הרי העתיד של כולנו, הם הסיבה האמיתית להשקעה בנו. כשאלוקים רצה לתת את התורה, הוא למעשה עשה מסחר: הוא העניק לעם היהודי את הדבר יקר הערך ביותר שלו ('טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף'), וציפה לקבל משהו בתמורה. האבות הקדושים והנביאים הם חלק זעיר מן העם, במילים אחרות, השקעה לא מניבה. דווקא מיליוני ילדי עם ישראל, העתיד של העם היהודי בכל רגע נתון, הם הסיבה שמשכנעת את אלוקים כי ההשקעה תהיה משתלמת למדי".
2 צפייה בגלריה
חגן מתן תורה
חגן מתן תורה
חגן מתן תורה
(צילום: צעירי חב"ד)
כדי להיערך להגעתם של רבבות הילדים והמשתתפים נעשתה במקביל פנייה אישית מטעם צעירי אגודת חב"ד לאלפי גבאי בתי כנסת, והללו צוידו בערכות ייחודיות ובהן פרקי תהילים עם שמותיהם של החטופים, חומרי הסברה וגם הפתעות שאותן יעניקו לילדים.
"גם בל"ג בעומר האחרון קיימנו לבקשתו של הרבי מליובאוויטש אירועי תפילה ענקיים בהשתתפות ילדים ובני משפחות של חטופים וחיילים, ואנחנו בטוחים שהתפילות המרגשות והתמימות שנאמרו בהן תרמו להצלחת המבצע ההרואי של כוחות הביטחון לשחרור ארבעת החטופים בשבת האחרונה", אמרו שליחי חב"ד. "אנחנו עם אחד, עם ערבות הדדית, ולצד ההצדעה וההערכה הברורה לאנשי הביטחון שמוסרים את נפשם למען כולנו, אנחנו עושים מה שאפשר כדי לרתום גם את מי שנמצא בעורף להתפלל להצלחתם עד שנזכה לראות בשובם של כולם בשלום".
במקביל, לקראת החג יצאו הרבנים הראשיים לישראל בקריאה מיוחדת, בעקבות המצב, לבוא עם הילדים לבתי הכנסת לשמוע את עשרת הדיברות. נוסף על כך, לכותל המערבי צפויים לעלות רבבות במהלך החג. משאיות קירור של כולל חב"ד יקבלו את פניהם של העולים, עם ערכות אישיות ובהן עוגות גבינה ושתייה קרה.