דיון מארש, בן 29 ממנצ'סטר בניו ג'רזי, נידון הלילה (יום ד') ל-40 שנות מאסר בגין שורה של תקיפות אלימות של יהודים חרדים בלייקווד והסביבה. מארש הודה בשישה סעיפים, חמישה פשעי שנאה וסעיף אחד של שוד כלי רכב.
מארש תקף את קורבנותיו, מכיוון שאפשר לזהות אותם כיהודים חרדים. הוא דרס אותם ברכב וניסה לדקור אותם בסכין כדי להרוג אותם. הקורבנות סבלו מפציעות שונות, כולל עצמות שבורות ודקירות. התובע האמריקני, פיליפ סלינגר, הצהיר כי מעשיו של הנאשם היו "השתוללות אכזרית ומלאת שנאה" וכי גזר הדין מטיל עליו אחריות לפשעיו.
1 צפייה בגלריה
הפגנת חרדים בלייקווד. ארכיון
הפגנת חרדים בלייקווד. ארכיון
הפגנת חרדים בלייקווד. ארכיון
(צילום: לייקווד סקופ, The Lakewood Scoop)
עוזרת התובע הכללי, קריסטן קלארק מהאגף לזכויות האזרח במשרד המשפטים, הדגישה כי "התקפות שנאה על הקהילה היהודית האורתודוקסית הן מתועבות, בלתי חוקיות ומנוגדות לערכים שלנו כאמריקנים". היא הוסיפה כי משרד המשפטים ימשיך לחקור ולהעמיד לדין מבצעי פשעי שנאה.
באפריל 2022 אירעו מספר תקיפות על ידי הנאשם: במקרה הראשון נקראו שוטרים ממשטרת לייקווד לאזור מרטין לותר קינג בשל דיווח על חטיפת רכב. לאחר שהנאשם ניגש למכונית טויוטה קאמרי משנת 2016, הוא הוציא את הנהג החרדי מהרכב, היכה אותו שוב ושוב בפניו ונמלט מהאזור במכונית. הפצוע פונה על ידי מתנדבי ארגון הצלה לבית החולים.
במקרה השני הנאשם ניסה לחטוף גם כלי רכב אחר שבו נהג חרדי. הוא פגע בנהג, אך לא הצליח לגנוב את הרכב. המקרה השלישי היה כשמשטרת לייקווד קיבלה דיווח על הולך רגל שנפגע מרכב באזור סנטרל אווניו ושדרת קרלטון. השוטרים גילו שיהודי חרדי נפגע מרכב. הפצוע הועבר על ידי מתנדבי הצלה למרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'רזי שור בנפטון, במצב קשה אך יציב.
החשוד, דיון מארש40 שנות מאסר, דיון מארש
המקרה הרביעי אירע כששוטרים מלייקווד הוזעקו לאחר שקיבלו דיווח על דקירה בסביבת פיין סירקל דרייב. השוטרים גילו קורבן יהודי חרדי עם פצע דקירה בחזהו. הוא הועבר על ידי מתנדבי הצלה למרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'רזי שור, וגם הוא כמו קודמו, אושפז במצב קשה אך יציב.
במקרה החמישי, שוטרים ממשטרת העיר ג'קסון הוזעקו לאחר דיווח על הולך רגל שנפגע מרכב באזור. השוטרים שהגיעו למקום קבעו כי הקורבן נפגע מאותו רכב שנלקח בתקרית חטיפת הרכב בלייקווד מוקדם יותר באותו היום. האיש הועבר על ידי מתנדבי הצלה למרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'רזי שור, גם הוא הוגדר במצב קשה אך יציב.
חקירה שנערכה על ידי משרד התובע של מחוז אושן, יחידת הפשע העיקרית ומשטרת עיירת לייקווד, העלתה כי מארש היה אחראי לכל ההתקפות הללו.