מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב דוב לנדו, פרסם היום (ג') מכתב חריף נגד הרב דוד לייבל, שנפגש לאחרונה עם כמה קצינים בכירים בצה"ל. במכתב נכתב בין היתר כי "כל השקפותיו הן רוח רעה וזרה בכרם בית ישראל".
1 צפייה בגלריה
הרב דב לנדו
הרב דב לנדו
הרב דוב לנדו
(צילום: קרן עולם התורה)
במכתב, שהתפרסם ב"יתד נאמן", כתב הרב לנדו - הנמצא כעת במסע גיוס כספים בבריטניה עבור הישיבות, לא הוזכר שמו של הרב לייבל, אך ללא ספק הכוונה אליו. "בעת האחרונה, קם מתריס כנגד זה בטענות כזב ושווא, ותולה עצמו בנימוקי כחש ובוקי סריקי (דברים בטלים), ופועל ביוזמות חמודות ומסוכנות על מנת לשנות את צביון עולם התורה ולמעט לומדי התורה, ומשפיע על שומעיו לסור מהנהגת דעת תורה לחצוב בורות נשברים, ואף מסתייע באלו אשר תכליתם לאבד את היהדות החרדית".
הרב לנדו הוסיף במכתבו: "וכבר לחמו ויצאו כנגדו רבותינו גדולי הדור מרנן הגראי"ל שטינמן הגר"ח קניבסקי הגר"נ קרליץ והגרי"ג אדלשטין זצ"ל, והגדיל לפתוח מוסדות שעטנז לבני הישיבות, והוא זיוף גמור, ואף פועל להקים מסלולים בשם 'משמר התורה' ובזה להביא לידי גיוס בני ישיבות, ואף מציג שדעת הרבנים מסכמת עמו".
בסיום המכתב הבהיר מנהיג הציבור החרדי-ליטאי: "על כן הננו במחאה נמרצת ואזהרה כי כל השקפותיו הן רוח רעה וזרה בכרם בית ישראל, וכלל יוזמותיו ומעשיו כוונתם להזיק והם סכנה לעתיד עולם התורה, ועל כן יש להיזהר מליתן לו סיוע והכרה, ולמנוע ממנו להוציא זממו לפועל, הרחק מעליך דרכו". למכתב הצטרף גם ראש ישיבת סלבודקה ואחד הרבנים הבולטים בזרם הליטאי, הרב משה הלל הירש.
חרדים קיצוניים נגד הרב לייבל שנפגש עם קצינים

הרב לייבל, שכאמור נפגש עם בכירים בצה"ל בביתו בבני ברק, סתר בעבר את התפיסה החרדית הקלאסית שלפיה ביכולתה של התורה להגן על הכלל ולכן יש לפטור את בחורי הישיבות ולומדי התורה מהשתתפות במאמץ המלחמתי. דבריו החריפים של הרב, שיש שראו בהם תיגר על גישת "גדולי הדור", לא עברו בלי תגובה – הביטאון החרדי-ליטאי "יתד נאמן" מיהר אז להכריז בזעם כי יש לציית רק ל"דעת תורה" ולא לכל אחד יש זכות להביע אותה, כשהוא יותר מאשר שולח מסר לרב לייבל.