ארבעה חודשים אחרי ה"שיימינג" – סרבן הגט נכנע והסכים לגרש את אשתו: בבית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה הגיע אתמול (יום ג') הקץ לנישואיהם הכושלים של מ' ומ', תושבי אזור המרכז, ואיתם גם סוף לעגינותה של האישה, שביקשה להיפרד כבר לפני זמן רב אך נתקלה בהתנגדות - ומצאה עצמה כלואה עד עתה, בעל כורחה, בקשר חסר התוחלת.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הגבר, שריצה עונש מאסר בשל סרבנותו, הסכים להעניק לאשתו בנפרד את הגט המיוחל ללא תנאי, ושחרר אותה לחופשי. עם זאת הוא הודיע כי בכוונתו לערער על חיוב הכתובה שנפסק לטובתה. מ', מצדה, לא מוכנה לוותר על זכויותיה, והיא סיפרה כי בדרך לגירושין כבר עמדה בלחצים כבדים שמטרתם הייתה לגרום לה לעשות זאת.
עו"ד אורית להב, מנכ"לית מבוי סתום המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות וליווה את המאבק, אמרה: "אני שמחה בשביל מ' היקרה שזכתה סוף-סוף לחירותה, והצליחה להתגרש מאדם עבריין ששיקר לה ורימה אותה, ואחר כך עוד החזיק אותה שבויה בנישואים כפויים".
1 צפייה בגלריה
מ' ו-מ' בימים אחרים
מ' ו-מ' בימים אחרים
מ' ו-מ' בימים אחרים
לדבריה, "במקרה של מ', גם אחרי ששמו את הסרבן בכלא, לקח זמן עד שהיא קיבלה גט". להב הוסיפה: "חייבים להפסיק להפקיר את הנשים לגחמותיהם של הגברים האלה, ולהוציא את הכוח מהידיים של הגברים סרבני הגט".

נותרה בהריון ומחוסרת כל

לפני כארבעה חודשים קבע בית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה, כי יש לפרסם את שמו ותמונתו של הבעל, גבר בן 30, תושב אחת הערים החרדיות במרכז הארץ, המסרב זה יותר משנתיים לגרש את אשתו וכולא אותה בנישואיהם הכושלים. הדיינים קבעו כי מאחר שאינו מציית לחיוב הגט שנפסק לו, "מותר לקרותו עבריין" ולביישו ב"שיימינג".
אורית להב, מנכ"לית ועו"ד אורית להב, מנכ"לית ועו"ד לשכת עורכי הדין
"מצווה על כל מי שיכול לסייע להתיר את האישה מעגינותה", כתב בית הדין, בהחלטה שהתפרסמה בעיצומו של "יום העגונה", והוסיף כי בין היתר, "יש להימנע מלעשות טובה לבעל ו/או לצרף אותו למניין (תפילה בציבור) ו/או לישא וליתן עמו".
בני הזוג היו נשואים כמעט 5 שנים ולהם שני ילדים. הבעל נכלא לאחר שהורשע בפעילות עבריינית. בתקופה שבה היה בכלא נשארה אשתו לבד בהריון מתקדם וללא מקור פרנסה, ולאחר שנולדה בתם המשותפת הגישה תביעת גירושין. הוא התעקש כי הוא מעוניין לשקם את הקשר ולהגיע ל"שלום בית" – אך היא דחתה זאת ודרשה גט. "עברתי ממנו הרבה סבל ואיומים, ואני רוצה לגמור את זה כי מגיע לי החופש שלי והשחרור שלי", אמרה אז.