יוסף

יוסף הבין כבר בגיל צעיר שהוא לא כמו כולם, כי כשהוא ישן הוא חלם חלומות מיוחדים, חלומות שמספרים את העתיד. כשסיפר לאחיו שבחלומותיו הם משתחווים לפניו, הם לא התלהבו ואפילו כעסו עליו. האחים מכרו את יוסף לישמעאלים, ואלה הובילו אותו למצרים. אבל בסוף יוסף הוכיח לכולם שהוא צדק.
יוסף הפך לאיש השני הכי חשוב במצרים, אחרי פרעה, וכל החלומות שחלם אכן התגשמו. הוא לא היה רק חשוב – הוא היה חכם, מוכשר והציל את מצרים ואת כל הארצות מסביב מרעב כבד. אבל החשוב מכול הוא שבסופו של דבר יוסף גם התפייס עם האחים שלו, והם חיו באושר והרבה עושר.
4 צפייה בגלריה
(איור: מנחם הלברשטט)

מרים

מרים הייתה הבת הבכורה להוריה והיו לה שני אחים קטנים – אהרן ומשה, התינוק, שרק נולד. אלא שמשה נולד בתקופה שבה המצרים ציוו להשליך ליאור את כל הבנים העבריים שנולדים. אמא שלהם שמה את משה בתיבה מיוחדת על גדות הנהר, ומרים, שהייתה אמנם האחות הגדולה אבל בסך הכול ילדה, השגיחה על משה מרחוק.
כשראתה מרים שבת פרעה אוספת את משה, היא גילתה תושייה, הציעה לבת פרעה לאמץ את התינוק, וגם אמרה לה שיש אישה עברייה שתוכל להניק את משה – זו הייתה כמובן אמא שלהם. למרות שהייתה במעמד נמוך ובסך הכול ילדה, מרים לא חששה לדבר עם בתו של פרעה והצליחה להציל את אחיה.
4 צפייה בגלריה
(איור: מנחם הלברשטט)

דוד

דוד היה הבן הצעיר במשפחתו. כשהתחילה המלחמה של עם ישראל נגד הפלישתים, ובייחוד נגד גוליית הענק, כל האחים הגדולים של דוד הלכו למחנה כדי להילחם והשאירו את דוד הקטן לרעות את הצאן. אבל דוד ידע שדווקא הוא יכול לנצח את הענק המפחיד. אף שהאחים שלו כעסו עליו ואמרו לו שהוא צריך להישאר מאחור, הוא הלך למחנה, הציע להילחם בגוליית ובסוף גם ניצח אותו באמצעות אבן שקלע לו ישירות לראשו. וכך, הילד הכי צעיר במשפחה הציל את כל העם.
4 צפייה בגלריה
(איור: מנחם הלברשטט)

יואש

יואש היה נסיך צעיר מאוד בחצר המלוכה של ממלכת יהודה. כשעוד לא היה בן שנה, המלכה עתליה, ששלטה בממלכה, לא רצתה שימליכו מישהו אחר במקומה. לכן היא ציוותה להרוג את כל הנסיכים שעלולים למלוך במקומה.
4 צפייה בגלריה
(איור: מנחם הלברשטט)
למזלו של יואש, דודתו של הבריחה אותו אל מחוץ לארמון. הוא התחבא היטב אצל הכהנים, והם חיכו לרגע הנכון. כשיואש היה בסך הכול בן שבע, הכהנים הצליחו לחולל מהפכה, הורידו את עתליה מהשלטון והמליכו אותו תחתיה. וכך, הנסיך שהיה צריך להתחבא בשקט הפך לאחד המלכים הצעירים בכל הזמנים.
  • 929 הוא מיזם ישראלי חברתי-תרבותי שמטרתו להעלות את התנ"ך על סדר היום הישראלי. 929 בקטנה הם מגוון מוצרים חדשים מבית היוצר של 929, המותאמים לחוויה רב-גילית ובין-דורית, מקטן ועד גדול, בבית או בכיתה, לכל המשפחה. המיזם פותח דלת רחבה כדי שמגוון משפחות בחברה הישראלית ירגישו מוזמנות להיכנס דרכה, בתפיסה שככל שהן יחושו שהן נכנסות לבית שלהן, יוכל להיווצר בחברה הישראלית שיח בריא, סובלני וקשוב יותר – מתוך ידע ולא מתוך פחד, מתוך הערכים המשותפים ולא מתוך אלו המפלגים