רס"ר (במיל') אליהו בנימין אלמקייס ז"ל עלה לבדו מצרפת לפני כעשר שנים בעקבות אהבתו הגדולה למדינת ישראל, שבה ביקש לבנות את חייו. ב-8 בנובמבר 2023, כחודש אחרי שפרצה המלחמה, נגדעו כל חלומותיו.
בנימין, שגויס למילואים בחיל ההנדסה, נפל בקרבות ברצועת עזה. בן 29 היה בנופלו. הוריו החליטו להמשיך את דרכו ובשבוע הבא יעלו לישראל בסיוע הסוכנות היהודית והקרן לידידות. בנימין הוא בנם הצעיר של מרלן (שושנה) ולוסיאן (ישראל). הוא הותיר אחריו חמישה אחים ואחות. "הוא היה מאוד קרוב אליי, אולי כי הוא היה הקטן ביותר מבין ששת ילדיי", מספרת אימו.
2 צפייה בגלריה
אליהו בנימין אלמקייס והוריו
אליהו בנימין אלמקייס והוריו
מרלן ולוסיאן אלמקייס עם בנם, בנימין ז"ל
בשנת 2010, כשהיה נער בן 15, עזב בנימין את משפחתו בצרפת והגיע ללימודי תיכון בישראל. לאחר שהשלים את הבגרויות שב לצרפת, אך הגעגועים לישראל הכריעו אותו. הוא עלה ארצה בשנת 2014 והתגייס לשירות קרבי בחיל ההנדסה כחייל בודד.
אחרי שהשתחרר מהשירות הסדיר הוא השתלב בעבודה בתחום הביטחון בירושלים, ותכנן להינשא לבחירת ליבו יוענה בתחילת נובמבר. כשפרצה המלחמה, גויס לשירות מילואים ברצועת עזה. "דאגנו מאוד", מספרת אימו, "בסוף אוקטובר הגענו לראות אותו בישראל. עשינו סעודה והיינו מלאי שמחה והתרגשות. לא ידענו שהרגע השמח הזה יהיה האחרון שלנו ביחד".
2 צפייה בגלריה
 אליהו בנימין אלמקייס, נפל בקרב
 אליהו בנימין אלמקייס, נפל בקרב
אליהו בנימין אלמקייס. נפל בקרב בנובמבר
ימים ספורים לאחר המפגש, ב-8 בנובמבר 2023, נפל בנימין ברצועת עזה. לאחר תקופת האבל, המשפחה שבה לצרפת, אבל בליבם כבר גמלה ההחלטה לעלות לישראל: "החלום שלו היה שנחיה איתו בישראל. נבנה את החיים שלנו בירושלים, העיר שבנימין אהב יותר מכול", מסכמת מרלן.
יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל') דורון אלמוג, אמר: "מורשתו של בנימין ורוח לחימתו מעניקות גאווה והשראה". נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין, הוסיפה: "נמשיך ללוות את המשפחה בהתאקלמותה בארץ".
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, התייחס גם הוא לעליית ההורים ואמר: "הוריו של בנימין אלמקייס, שעלה לבדו בשביל להתגייס ולהגן על המולדת ונפל בקרב, ממשיכים את דרכו של בנם הגיבור. לפני מספר חודשים פגשתי את מרלן ולוסיאן ביריד עלייה בפריז והתרגשתי עד דמעות כשסיפרו לי שהם עומדים לעשות עלייה, ואני שמח שהיום זה קרה. אנחנו כמשרד נפעל לסייע להם בכל הנדרש כדי שישתלבו בצורה הטובה ביותר".