תמרה רוג'רס, דוגמנית וכוכבת אינסטגרם בת 19 מצ'ילה, לא שיערה בנפשה שבחירתה להתגייר ולבקר בישראל תגרום לה לאבד עשרות-אלפי עוקבים ולחטוף נאצות אנטישמיות – אבל זה בדיוק מה שקרה כששיתפה את עוקביה ברשת החברתית ביחסה ליהדות ולמדינת ישראל.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
היא גדלה בעיר סנטיאגו בצ'ילה בבית קתולי לאב יהודי ואם נוצרייה, כשהחיים בבית היו ללא כל סממן יהודי. בגיל 15 בן דודה לקח אותה למפגש עם צעירים יהודים, היא התחברה ליהדות והחליטה לעבור תהליך גיור דרך הקהילה היהודית.
קראו עוד בערוץ היהדות:
רק בחודשים האחרונים חשפה רוג'רס בפני עוקביה את דבר יהדותה, כשיצאה לסיור במחנות ההשמדה בפולין. כשביקרה שם היא הפנימה שחלק מסיפור גדול של עם בעל מורשת מפוארת שלא נכנע לעולם. מאז שחשפה את הלאום שלה היא החלה לספוג הערות ותגובות אנטישמיות. לפני חודשיים הגיעה לישראל עם צעירים יהודים נוספים מרחבי העולם במסגרת אחת התוכניות של חברת "החוויה הישראלית", חברת הבת לחינוך של הסוכנות היהודית, להיכרות עם מדינת ישראל.
2 צפייה בגלריה
תמרה רוג'רס
תמרה רוג'רס
תמרה רוג'רס. "אני מייצגת את ישראל ברשתות החברתיות"
מרגע שהודיעה לעוקביה הרבים באינסטגרם שהיא מתכננת להגיע לביקור בישראל, היא ספגה מבול של תגובות אנטי-ישראליות ואנטישמיות, והחלה לאבד אלפי עוקבים. רק ביום שבו הודיעה על הביקור בישראל נטשו אותה חמשת אלפים עוקבים, ולאחר מכן נטשו מעל ל-15 אלף עוקבים בתקופה שבה שהתה בישראל והעלתה תמונות מתל אביב, מירושלים ועוד.
בחודשים האחרונים היא מחקה תגובות והערות אנטישמיות שקיבלה מגולשים. "בכל פעם שאני מעלה תמונות מישראל, אני מקבלת עוד תגובות והערות פוגעניות ויורדים לי עוד עוקבים", היא מעידה. "האמת היא שזה לא משפיע עליי באופן אישי. אני הולכת עם האמת שלי, ואם ישאלו אותי אם אני מתחרטת שאמרתי שאני יהודייה או מבקרת בישראל – אז אגיד שהייתי עושה את זה שוב ללא ספק, והולכת עם האמת ועם הלאום שלי".

"זאת מלחמה על התודעה"

רוג'רס מעידה שהיא גאה ביהדותה. לדבריה, עכשיו היא מכירה היטב את ישראל ואת תרבותה, וראתה מקרוב את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי – מה שנותן לה כלים להתמודד עם התגובות האנטי-ישראליות שהיא מקבלת. "אני מייצגת את ישראל ברשתות החברתיות, זאת מלחמה על התודעה", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
רוג'רס בביקורה באושוויץ במסגרת המסע לפולין
רוג'רס בביקורה באושוויץ במסגרת המסע לפולין
רוג'רס בביקורה באושוויץ במסגרת המסע לפולין
במהלך שהותה בארץ למדה עוד על המורשת והערכים היהודיים, והיא לא מתחרטת לרגע שהתגיירה והצטרפה לעם ישראל. "אני מרגישה זכות להיות חלק", היא מסכמת. בימים אלו רוג'רס מתנדבת בקיבוץ חצרים, ובעוד מספר ימים תחזור הביתה.
במסגרת התוכנית שבה היא משתתפת נערכו ימי סיור והיכרות באתרי מורשת ברחבי הארץ, בעוטף עזה, בירושלים וברמת הגולן. המשתתפים בתוכנית הוזמנו לחוות את החוויה הישראלית, הציונית והיהודית. חלק מהצעירים בוחרים לאחר מכן לעלות ארצה ולהתגייס לצה"ל. אחרים חוזרים לביתם והופכים לשגרירים של מדינת ישראל בקהילות היהודיות ובקמפוסים.
עמוס חרמון, מנכ"ל חברת "החוויה הישראלית", אומר כי "התופעה שבה צעירים יהודים המגיעים לביקורים בישראל חווים אנטישמיות ברשתות החברתיות, היא לצערנו עובדה קיימת של אלימות מילולית ממניעים אנטישמיים. המסע של הצעירים היהודים לישראל הוא קריטי בתקופה זו, שבה האנטישמיות מרימה ראש ברחבי העולם. כאן הם מקבלים כלים כדי שיוכלו להתמודד ברשתות החברתיות ובקמפוסים השונים אל מול תנועות החרם נגד ישראל".