שישה טיקטוקרים בריטים עם למעלה מ-15 מיליון עוקבים בבריטניה ובארצות הברית נחתו בשבוע שעבר בארץ לחוויה שהציגה בפניהם את רוח החג הישראלית של פורים, ואת הפסיפס האנושי של עם ישראל.
בעוד ממשלת ישראל ממשיכה לייצר חדשות שאינן בהכרח תואמות את הערכים הליברליים של הדור הצעיר ברחבי העולם, Vibe Israel – עמותה א-פוליטית עם חזון לשנות את התפיסות של אנשים בעולם כלפי ישראל – אירחה השבוע את הסיור השני שלה השנה, ברחבי ישראל. כל סיור מוקדש לנושא המעורר עניין בינלאומי בקרב מילניאלים ודור ה-Z, כאשר הסיור הנוכחי, שקיבל את השם #VibeParty, התמקד בחג הפורים הישראלי שחל בשבוע שעבר.
כל אחד ממשתתפי הסיור מחזיק בחשבון טיקטוק פופולרי, שכמות העוקבים בו נעה בין חצי מיליון ליותר מ-6 מיליון עוקבים. תוסיפו לזה עוד כמה מיליונים באינסטגרם, ומספר העוקבים המצטבר של ששת יוצרי התוכן שהגיעו לישראל מגיע ליותר מ-15 מיליון. הטיקטוקרים הצעירים הוזמנו להצטרף לסיור עם מייסד הסוכנות שלהם בלונדון, Connect Management, והמנהלת שלה.
בין המשפיענים שהגיעו לסיור אפשר היה למצוא את ריצ'רד סיילס, שמחזיק בגאווה יותר מ-9 מיליון עוקבים בחשבונות הטיקטוק והאינסטגרם שלו, וקאלום ראיין, עם 1.2 מיליון עוקבים. שניהם זוהו בידי מקומיים כשהסתובבו ברחובות תל אביב ואפילו בכותל. גם לוק ורנון (2.2 מיליון עוקבים), בת' קולי (מיליון עוקבים), ויקטור אולוואטוז'ו ולוקה פיטרסון השתתפו במשלחת.
"הייתה לי חוויה מדהימה כאן", מספר פיטרסון, שיש לו 530 אלף עוקבים. "רציתי לבקר בישראל מאז שהייתי ילד. אמא שלי גרה כאן לזמן מה בקיבוץ וסיפרה לי הרבה סיפורים. האנשים היו כל כך מסבירי פנים, והמאכלים פה הם פשוט מהטובים שיצא לי לאכול בחיי! אהבתי ללמוד היסטוריה במהלך הסיור בירושלים, ובסוף הסיור נהניתי מאוד בתל אביב".
"לא ידעתי הרבה על ישראל"
מסלול הסיור כלל את מסיבת הפורים במגדל דוד בירושלים, ארוחת ערב במסעדת מחניודה שנפתחה מחדש, שייט קיאקים בים המלח, סיור בשוק הכרמל, ארוחת שבת ישראלית, טיול בחווה בדואית בצפון, סיור חיי לילה בתל אביב, מסיבת פורים עם עופר ניסים, ובוקר שמשי בחוף הילטון בתל אביב עם סטפן לגר ומשפיענים נוספים ישראלים.
בת' קולי, שאחריה עוקבים כאמור מיליון גולשים, שיתפה גם היא בחוויה אחת שהשאירה אותה ללא מילים: "שייט קיאקים בים המלח היה חוויה עוצרת נשימה עבורי – עם הנוף המדהים סביבי והמים הצלולים. ישראל היא יעד שמבטיח להשאיר אתכם עם זיכרונות לשארית חייכם". עוד היא סיפרה: "לפני שהגעתי לפה חשבתי שישראל מדינה ממש דתית. כשהגעתי לפה גיליתי מדינה מדהימה, אנשים מסבירי פנים. הרגשתי אפס שיפוטיות ושפשוט מקבלים אותי. זו חוויה נהדרת".
קאלום ראיין, עם 1.2 מיליון עוקבים, שיתף גם הוא וסיפר: "לא ידעתי הרבה על ישראל לפני שהגעתי לכאן. בסיור הזה למדתי המון על המגוון העשיר של התרבויות שיש בישראל, וכמה המדינה הזו יפה". על חג הפורים הוא הוסיף כי "זו הייתה חוויה מאירת עיניים. לראות כל כך הרבה אנשים מתכנסים יחד, מחופשים, חוגגים בשמחה כזו. היה מרגש להשתתף בחגיגות האלה. מעבר לזה, הייתה תחושה שהאווירה בכל המדינה הייתה חיובית לאורך כל השבוע".
ביומו האחרון של הסיור סיפר ריצ'רד סיילס, שמחזיק קהילה של לא פחות מ-9.5 מיליון עוקבים: "דבר אחד שאני יכול להגיד לסיכום הוא שחם פה! והאוכל – פשוט מדהים! אני לגמרי אחזור לישראל!"
"לאחר הפסקה של שלוש שנים בעקבות הקורונה, חידשנו את סיורי המשפיענים שלנו", מספרת ג'ואנה לנדאו, מייסדת Vibe Israel. "דרך הסיורים אנחנו מאפשרים לאנשים שהצעירים הכי סומכים עליהם – משפיעני המדיה החברתית – לשתף את הסיפור של ישראל עם העולם, להראות אותו דרך העיניים שלהם, ללא אג'נדות פוליטיות או ציפיות מובנות מראש. תמיד האמנו בכוחו של הרוח והווייב הישראליים להתעלות מעל לנרטיב הגאופוליטי שתמיד עוטף את ישראל. בעשור האחרון יצרנו למעלה ממיליארד אזכורים חיוביים על ישראל מצד משפיענים דיגיטליים ענקיים. עכשיו אנחנו עובדים על המיליארד הבא".