הלוחמים במחבלים ובאנטישמיות – נפגשו יחד לשיחה משותפת בסביון: מפגש מיוחד נערך השבוע בין חיילי צה"ל הלוחמים ברצועת עזה לעשרות סטודנטים יהודים מארצות הברית, הלומדים בקמפוס בשיקגו, אחד המעוזים שבהם יש אנטישמיות בארה"ב.
המפגש נערך בבית חב"ד בסביון, באירוח הרב שמואל ביסטריצקי. שני הצדדים שיתפו ודיברו על החוויות שלהם, מאז מתקפת הטרור של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. קבוצת הסטודנטים, שמנתה 50 צעירים, הגיעה לארץ יחד עם הרב שלהם באוניברסיטה, שליח חב"ד הרב דוד טייכטל. המפגש נפתח בתפילה לשלומם של החיילים הלוחמים בכל הגזרות, לרפואתם של הפצועים ולהשבתם המהירה של החטופים והחטופות.
2 צפייה בגלריה
המפגש בבית חב"ד בסביון
המפגש בבית חב"ד בסביון
המפגש בבית חב"ד בסביון
בפתח המפגש, אמרה סטודנטית שהיא מתרגשת מאוד לראות את החיילים, ושאלה אותם מה מביא אותם להילחם במסירות כזו עבור המדינה. "אנחנו יהודים, אנחנו נלחמים על ארץ ישראל, על הארץ שלנו, זו החובה שלנו", ענה אחד החיילים. בהמשך לדברי החייל, אחד המפקדים שיתף את הסטודנטים בפן המלחמתי ובהקרבה הגדולה של החיילים, תוך תיאור של הלחימה במעוזי המחבלים בעזה.
לאחר מכן, הסטודנטים שיתפו את החיילים במלחמה שלהם לבלימת האנטישמיות בקמפוס בשיקגו, שהפך לאחד המעוזים הקשים ביותר של הפגנות מצד פרו-פלסטינים, עד כי היו טענות שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן מושפע ישירות מהאירועים המתרחשים בעיר.
2 צפייה בגלריה
מפגש בין חיילים לסטודנטים אמריקנים
מפגש בין חיילים לסטודנטים אמריקנים
מפגש בין חיילים לסטודנטים אמריקנים
הסטודנטים תיארו את המצב הקודר בין כותלי האוניברסיטה, את מפגני הצביעות הפרו-פלסטיניים ואת התסכול הגדול שלהם ושל סטודנטים רבים אחרים, גם לא-יהודים, מתמיכה כל כך בלתי נתפסת במרצחי חמאס ובמעשיהם הזוועתיים בטבח הנורא.
המפגש נמשך כשעתיים. "התחושה של כולם הייתה כמו איחוד משפחה אחת גדולה", חתם הרב ביסטריצקי, "אתה יכול להיות באוניברסיטה בשיקגו, או בקרבות בלב רפיח, אבל בסוף כולנו משפחה יהודית אחת שמרגישה חיבור מיוחד האחד עם השני".