גאווה חרדית: זינוק של 44% תוך שבוע בהתחסנות ילדים
(צילום: נויל האריס)

הרבנים הורו – ובציבור החרדי נענים הרבה מעל לכלל האוכלוסייה: נתונים של הדסק החרדי במשרד הבריאות מצביעים על זינוק של 44% בתוך שבוע בשיעור הילדים החרדים המחוסנים נגד קורונה. במגזר הערבי חלה עלייה של 21% באחוז הילדים המחוסנים, ואילו במגזר הכללי נרשמה עלייה מתונה יחסית של 18% בפרק הזמן שנבדק (בין 2 ל-9 בינואר).
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"הציבור חיכה לגדולי ישראל, ויש מעורבות גדולה מאוד של הרבנים", הסביר אפרים רוזנשטיין, מנהל המגזר החרדי בקופת החולים לאומית, באולפן ynet. "בשבוע האחרון הרב חיים קנייבסקי זימן לביתו את מנהלי המוסדות, ואמר להם: 'תכניסו את זה לתוך מערכת המוסדות'. בתלמוד התורה של הבן שלי, שהוא תלמוד תורה חסידי, יש חיסונים בתוך המוסד. שלחו להורים לפני כן פתק. אותו הדבר בציבור הליטאי. בציבור הספרדי אנחנו לא רואים מספרים גבוהים מספיק. שם מובילי הדעה עדיין לא מתגייסים לסיפור הזה".

במענה לשאלה אם התפנית באה בעקבות הדיון והאיומים נגד הרב קנייבסקי, השיב רוזנשטיין: "לא, אני לא חושב. אני חושב שיש השפעה גם לעסקני הרפואה הבכירים, כמו הרב אלימלך פירר. עוד כשהייתי ילד קטן, כל דבר הכי קטן בעולם הרפואה היו שואלים אותו. אנשים לא שמעו תשובות ברורות בקשר לחיסוני ילדים, ובשבועיים האחרונים הרב פירר אומר: 'לכו לחסן'".
2 צפייה בגלריה
הרב חיים קניבסקי
הרב חיים קניבסקי
הרב חיים קנייבסקי. בעקבות קריאתו הוכנסו החיסונים למוסדות החינוך בזרם הליטאי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הוא הוסיף כי "הרב גרשון אדלשטיין, שקרא לחסן את הילדים, עשה את זה אחרי שקיבל את ההמלצה שלו. באמת המגזר החרדי, למעט בשוליים, הוא ממושמע. גם בחסידויות: בחסידות בעלז, לדוגמה, כשהאדמו"ר מוציא פתק קטן שאומר למוסדות 'אפשר לחסן את הילדים' – זהו זה, זה הקמפיין".

"חולים בפעם השלישית"

התגברות החיסונים קשורה גם לתחלואה הגוברת בקרב אנשים שהחלימו מקורונה. "אתם מדברים על כאלה שחלו בפעם השנייה, ואני כבר בקשר עם אנשים שזו הפעם השלישית שהם חולים. זה לא נורמלי. כמו שיש פוליטיקאים שחיוביים עכשיו לנגיף, יש דיווח מהבוקר על רבנים שחיוביים לקורונה. מה שברור הוא, ממה שאני רואה ב'לאומית', שמי שמחוסן שומר על עצמו. ברור, זה לא מונע הדבקה, אבל לדעתי כולם יחלו, וחייבים לקחת את החיסון כי זה מה שיכול לעזור לא להגיע למחלה קשה".
חתונה אנוכשוילי, מנהלת סיעוד מחוז מרכז בכללית שירותי בריאות, חיזקה את דבריו של רוזנשטיין באולפן ואמרה כי "מי שמחוסן, גם אם יחלה – הוא יחלה בצורה הרבה יותר קלה ממי שלא מחוסן. לכן חשוב מאוד שאנשים יקבלו את מנות הבוסטר ואת המנות הרביעיות, מי שבגילי 60+ ובסיכון".
"אתמול הייתי צריך לעשות לבן שלי בדיקת אנטיגן, הוא בקושי שיתף פעולה. להבדיל, היום הוא הולך להתחסן. הוא מרגיש טוב ברוך השם, האנטיגן היה שלילי", סיפר רוזנשטיין. "אצלנו בציבור החרדי, הכוח הזה של החברה ושיתוף הפעולה שווה המון. המוסדות פועלים לפי קבוצות, לפי קהילות. ברגע שיש הוראה מהרבי – אז באותו תלמוד תורה של חסידות בעלז, כמו שהזכרתי מקודם, כולם מתחסנים. ואז המהלך הזה הרבה יותר קל. לכן אנחנו רואים פה עלייה במספרים במגזר".
פורסם לראשונה: 15:55, 10.01.22