כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד תושב ירושלים בן 43, שתועד לפני שלושה שבועות כשהוא פורץ לחנות פאות בבירה, מנפץ את הדלת וגורם נזק רב במקום.
אדם משחית בית עסק לפאות
(צילום: מצלמות אבטחה, דוברות המשטרה)

ב-24 במאי הוגשה תלונה למשטרה, בעקבות פריצה לעסק בירושלים וגרימת נזק בשווי רב. המעשה תועד במצלמות האבטחה. בתיעוד נראה הנאשם כשהוא נכנס לתוך החנות, פוגע בציוד בתוכה, מניח חלק מהפאות העומדות למכירה על הרצפה ומקצר את שערותיהן בזו אחר זו.
מחקירת המקרה ועל פי עובדות כתב האישום שהוגש נגד תושב ירושלים עולה כי הוא השחית עשרות פאות. בין השאר הוא ריסס אותן בצבע וגזר חלק מהן. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום. מכתב האישום עולה כי הנזק שנגרם מסתכם בכ-500 אלף שקלים.
הנאשם, שנעצר על ידי הבלשים, הועבר לחקירה בתחנת לב הבירה בירושלים. מעצרו הוארך בבית המשפט לטובת מיצוי הפעולות הנדרשות בעניינו. בימים האחרונים חקירתו הסתיימה, והיום הגישה נגדו יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים כתב אישום, לצד בקשה מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.
1 צפייה בגלריה
הנאשם משחית פאות בחנות
הנאשם משחית פאות בחנות
הנאשם משחית פאות בחנות
(צילום: מצלמות האבטחה, דוברות המשטרה)
סגן ניצב ליאור בן שלום, קצין החקירות והמודיעין בתחנת לב הבירה, התייחס למקרה ואמר: "נאשם זה פעל ככל הנראה ממניעים אידיאולוגיים שבהם הוא מאמין – האוסרים על שימוש בפאה בקרב נשים חרדיות, וביצע מעשים פליליים בכך שפרץ לבית עסק והסב נזק משמעותי במקום. מאמצי החקירה שלנו, שהחלו מיד עם קבלת התלונה על המקרה, הניבו פרי לאחר שביצענו פעולות חקירה מגוונות במטרה לאתרו ולעצור אותו. בלשי תחנת לב הבירה עצרו את החשוד, וחוקרי התחנה הצליחו לגבש נגדו תשתית ראייתית לביצוע המעשים – מה שהוביל לכתב האישום שהוגש נגדו".
בין הזרמים השונים בחברה החרדית, נושא כיסוי הראש משמש כבר שנים ארוכות חומר בעירה בדיונים שונים. בעוד יש קהילות שבהן פאה היא כיסוי הראש המועדף לנשים וכובע או מטפחת נחשבים ללבוש לא ראוי, אחרים סבורים כי פאות הן דווקא פריט לא צנוע ולא ראוי לאישה חרדית.
בשבועות האחרונים החל מסע פרסום שבמסגרתו הוצמדו שלטים לאוטובוסים בירושלים ובהם נכתב "פאת קאסטם?! לייס שקוף?! תצחקו על מישהו אחר, לא על השם יתברך". בראשית הלחימה, בחודש אוקטובר האחרון, עלו לרשת עשרות סרטונים של נשים חרדיות שנסחפו ל"טרנד" ובו שרפו פאות כדי "להתחזק בצניעות" למען ביטחון ישראל.