עם התמשכות המלחמה בדרום, הולכים ומצטברים תיעודים מרגשים של הלוחמים בדרך לקרבות. למרות החללים הרבים והמחירים הקשים מנשוא, לוחמי צה"ל מתאמצים לשמור על מורל גבוה ונאחזים באמונה. כך למשל לוחמי גדוד 12 של חטיבת גולני תועדו בסרטון כשהם שרים יחד "גולני שלי" וכן "אנחנו מאמינים בני מאמינים" בהתלהבות.
חלק מהלוחמים נאלצו להשתתף מרחוק בשמחות משפחתיות, כמו למשל דוד מהיישוב עלי, שגיוס בצו 8 והשתתף מרחוק בברית המילה של בנו. בסרטון שפורסם השבוע הוא נראה כשהוא צופה באירוע דרך הטלפון הנייד ומברך את ברכת "להכניסו בבריתו של אברהם אבינו" וברכת "שהחיינו".
בנאומו לאומה בתחילת השבוע, ראש הממשלה נתניהו התייחס לתיעוד: "ראיתי סרטון מרטיט לב של דוד, חייל צה"ל, שבנו התינוק נכנס בבריתו של אברהם אבינו. דוד היה בשטח עם חבריו ליחידה וצפה בטקס ברית המילה על מסך הטלפון הנייד, וכשנשמעו המילים: 'בְּדָמַיִךְ חֲיִי', דמעות עמדו בעיני כולנו".
דוד, לוחם שגויס ללחימה, צופה מרחוק בברית של בנו
(שימוש לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים)

סמל אליצור גיטלר, מפקד טנק בגדוד 9 מחטיבה 401, סיפר איך גם הוא נאלץ להשתתף מרחוק באירוע משפחתי: "סגרתי שבת והייתי אמור לצאת הביתה ביום ראשון כי אחי הקטן, זיו, עולה לתורה. לאור האירועים התקשרתי לאח שלי ועדכנתי לגבי המצב, הוא לא האמין שלא אוכל להגיע ואמר לי בנחרצות 'הכל טוב'. בסוף יצא לי להשתתף לכמה דקות בהנחת התפילין בשיחת וידאו משטחי הכינוס. דיברתי גם עם כל המשפחה והיה מאוד מרגש".

רבנים שונים מהציונות הדתית הגיעו בימים האחרונים לתמוך בחיילים בשטח, בהם הרב שמואל אליהו, שבירך יחד עם הלוחמים לניצחון במלחמה. צפו בתיעוד.
הרב שמואל אליהו מברך חיילים במלחמה
(שימוש לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים)

  • בכתבה זו פורסמו סרטונים ותמונות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם, פנו אלינו במייל האדום