3 צפייה בגלריה
הכתובות נגד היהודים בחזית המסעדה
הכתובות נגד היהודים בחזית המסעדה
הכתובות נגד יהודים בחזית המסעדה. "למה אנשים צריכים לשנוא ככה?"
אלמונים ריססו כתובות גרפיטי אנטישמיות בחזית מסעדה ישראלית חדשה בשם "מרים", שנפתחה בשכונת אפר ווסט סייד במנהטן, ניו-יורק. בעקבות הוונדליזם מיהרו פוליטיקאים ודיפלומטים לגנות את המעשה ולהתייצב במסעדה כדי לחזק אותה, באמצעות ניגוב חומוס ואכילת שקשוקה ישראלית במקום.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
במקביל לתקרית במסעדה, ריססו אלמונים כתובות אנטישמיות על מספר כלי רכב שחנו ליד בית הכנסת "פארק איסט" בניו-יורק. מאז תחילת השנה חל זינוק במספר התקריות האנטישמיות בניו-יורק, ונרשמו כבר 22 פשעי שנאה נגד יהודים.

לא בפעם הראשונה

מסעדת מרים הישראלית נפתחה לפני פחות מחודש בשדרות אמסטרדם ורחוב 74. עובדי המסעדה שהגיעו ביום חמישי בבוקר, נדהמו לגלות סיסמאות וקללות נגד היהודים, שרוססו בחצר המסעדה.
3 צפייה בגלריה
גם מארק לוין הגיע לתמוך במקום
גם מארק לוין הגיע לתמוך במקום
נשיא רובע מנהטן, מארק לוין, מבקר במסעדת מרים. "צריכים לגנות את השנאה"
(צילום: מתוך טוויטר)
"היה עצוב מאוד לראות את זה. למה אנשים צריכים לשנוא כל כך הרבה?" אמר הבעלים של המסעדה, השף רפאל חסיד. "לא סיפרתי על זה למשפחה שלי כי לא רציתי להדאיג את אמי שגרה בישראל. כשאתה רחוק יותר נראה שהכול גרוע יותר ממה שהוא באמת, ולא רציתי להדאיג אותה".
חסיד נמצא בארצות הברית כבר 22 שנה, ופתח לפני 17 שנה את הסניף הראשון בפארק סלופ במנהטן, אזור שידוע בסצנת האוכל והבראנץ' הישראליים. לדבריו, אין זו הפעם הראשונה שהמסעדות שלו הן יעד להתקפות כאלו.

משטרת ניו-יורק: "פשע שנאה"

משטרת ניו-יורק נקראה למקום ופתחה בחקירה, תוך שהיא מגדירה את המעשה "פשע שנאה". עיריית ניו-יורק מיהרה להסיר את הכתובות האנטישמיות, וחברי מועצת העיר מיהרו להביע הזדהות עם המסעדה הישראלית. חברת מועצת העיר שמייצגת את האזור, לינדה רוזנטל, כתבה: "אני קוראת לשכנים לתמוך ב'מרים'".
3 צפייה בגלריה
"באתי לצאת נגד האנטישמיות, נשארתי לשקשוקה". הקונסול אסף זמיר במסעדת מרים
"באתי לצאת נגד האנטישמיות, נשארתי לשקשוקה". הקונסול אסף זמיר במסעדת מרים
"באתי לצאת נגד האנטישמיות, נשארתי לשקשוקה". הקונסול אסף זמיר במסעדה
(צילום: מתוך טוויטר)
נשיא רובע מנהטן, מארק לוין, שיתף בחשבון הטוויטר שלו תמונה עם תיעוד של ההשחתה ליד המסעדה הישראלית וכתב: "הגרפיטי האנטישמי המגעיל הזה רוסס שם היום. אנחנו צריכים לגנות את השנאה הזאת בכל מקום שבו היא מתפרצת. אסור לנו לקבל את זה כדבר נורמלי". לוין לא הסתפק בכך, והגיע למסעדה כדי להביע הזדהות. "תגיעו לכאן. החומוס נהדר", ציין.
הקונסול הכללי של ישראל בניו-יורק, אסף זמיר, הגיע אף הוא כדי להביע הזדהות דרך ניגוב חומוס ואכילת שקשוקה במסעדה. "באתי לצאת נגד האנטישמיות, ונשארתי לשקשוקה", צייץ זמיר, והעלה תמונה שלו מנגב חומוס.