הדמות הרוחנית הבכירה שהעמיד ח"כ אריה דרעי בראש הוועדה המיוחדת שתכריע מהי עמדת ש"ס בנושא הגיוס, ראש ישיבת "פורת יוסף" הרב שמואל בצלאל, אמר השבוע לתלמידי ישיבתו כי אסור להתייצב בשום אופן בלשכת הגיוס גם אם התקבל צו מצה"ל. האזינו להקלטת דבריו שהגיעה לידי ynet.
הקלטת דבריו של הרב שמואל בצלאל על הגיוס

כבר עם החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיש לשולחן הכנסת את אותו חוק גיוס שהציעה הממשלה הקודמת בראשות בנט ולפיד, בש"ס החליטו על הקמת ועדה שתגבש את מדיניות המפלגה לעניין הגיוס בלבד. בראש הוועדה הועמד הרב בצלאל, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס.
בימים האחרונים, לאחר שהודיעו בצה"ל על הכוונה להוציא צווי גיוס ראשונים לאלפי צעירים חרדים, נשמע הרב כמי שאוסר על תלמידיו להתייצב בכלל בלשכת הגיוס: "בחורים יקרים, חובשי ספסלי בית המדרש, עלינו לדעת שלא נשאר לעם ישראל שום פינה שמגינה על העם היושב בציון – רק התורה הקדושה, ודווקא התורה שאתם לומדים ויגעים בה יומם וליל. לדאבוננו ישנם אחים רחוקים שרוצים לבטל גם את פינת החמד הזו, שארית הפליטה שהחזיקה את עם ישראל במשך אלפיים שנות גלות. בעזרת השם יתברך הם לא יצליחו. לכן שום בחור לא יעזוב את ספסל הלימודים ויתגייס לצבא".
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת חברי הכנסת מצביעים נגד עופר כסיף
מליאת הכנסת חברי הכנסת מצביעים נגד עופר כסיף
ח"כ אריה דרעי לצד שר הביטחון גלנט. הרבנים מחריפים את הטון
(צילום: שלו שלום)
עוד הוסיף הרב: "בחור ישיבה צריך להתייצב על משמרתו בישיבה, ושום בחור בשום פנים לא יישמע לפיתויים, לא להתגייס לצבא, אלא להישאר להיות בצבא השם. דעו לכם: אתם, תלמידי הישיבות, צבא השם האמיתי שמגן על עם ישראל. וכפי שהגמרא אומרת שהתורה היא אש, וכל מי שיוצא מאש נופל באש רחמנא ליצלן. לכן בחורים, שמעו והפנימו את הדברים. תעמדו בניסיונות ובלחצים, ותהיו רק בצבא השם".
אחד התלמידים שאל: "בחורים שמקבלים היום צווי גיוס במצב הנוכחי, האם להתייצב בלשכות הגיוס?" והרב השיב לו: "כיוון שהיום הצבא שולח צווי גיוס לא במגמה של לתת דחייה לתלמידי הישיבות, אלא להתחיל הליך חיול ולהשפיע על הבחור להתגייס, אסור להתייצב בלשכות הגיוס".
התבטאותו של הרב בצלאל ממשיכה את המדיניות שמוביל הרב משה צדקה, בקרב ההנהגה הרוחנית של הציבור החרדי הספרדי, נגד פשרות בתחום גיוס החרדים. אתמול (יום ד') התכנסו ראשי ישיבות ספרדים בכירים, חלקם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, לדיון בנושא חוק הגיוס, ובסיומו פרסמו מסמך הקורא לחרדים לא לשתף פעולה עם צה"ל ולא להיענות לצווי הגיוס שיישלחו אליהם. במכתב הפומבי הם אף טוענים ש"כל התייצבות בלשכות הגיוס אסורה על פי התורה". גם בקרב הרבנים הבכירים בזרם הליטאי נשמעים קולות דומים.