בין מודעות הזעם על חוק הגיוס לנזיפות במי שלבושה לא צנוע או למשתמשי הסמארטפון רחמנא ליצלן – גילו תושבי שכונת גאולה בירושלים כי הם נקראים למחאה נוספת ונדרשים להיות "נכונים למערכה אדירה". האויב המפתיע התגלה כאחד המאכלים האהובים על יהודים בכלל, וחרדים בפרט – החמין. ואכן, אמש (יום ה') הפגינו עשרות חרדים קיצוניים מחוץ למסעדה.
ההפגנה
(צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים)

הם קראו קריאות במשך זמן ארוך, ואף השליכו חפצים לעבר המסעדה, בזמן שבתוכה ישבו הסועדים. באחד התיעודים נראים הקיצוניים מנסים לפרוץ לבית העסק. חבריהם של מנהלי המסעדה חצצו בין המפגינים לבינם.
הרגל הבילוי הנפוץ ביותר בקרב צעירים חרדים הוא ישיבה במקומות שבהם נמכרות קעריות חמין, לרוב בימי חמישי בלילה, המכונה "ליל שישי" בקרב בחורי ישיבה. במודעות, שעליהן חתום "הוועד למען קדושת ירושלים", התעוררה מחאת ענק נגד העסק הפופולרי "צ'ולנט עולמי", שבערבי הבילוי מתמלא עד אפס מקום. כעת טוענים המוחים כי המקום פתוח אחרי השעה 23:00 בניגוד לעמדת רבני השכונה.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה אמש מול המסעדה
ההפגנה אמש מול המסעדה
ההפגנה אמש מול המסעדה
(צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים)
במודעת הענק נכתב: "מאורת פריצים היה מחננו?!" ובהמשך צוין בפירוט "זה זמן ועידן שתושבי גאולה ואזור כיכר השבת סובלים מרורות מחנות הפותחת שעריה אחת בשבוע בכל ליל שישי, בשם 'צ'ולנט עולמי', שהפכה למקום בילוי שאליו מתקבצים ובאים אספסוף של פרחחים ומשועממים, יושבי קרנות (לפעמים גם בתערובת), כשההוללות נמשכת עד לפנות בוקר".
במודעה נכתב כי רבני השכונה ובתי הדין של העדה החרדית "העמידו זה שנים תקנה קבועה לחנויות ממכר אוכל, כי עליהן לסגור את החנות לא יאוחר מהשעה 23:00 בלילה". עוד צוין כי "תקנה זו, המיושמת בערים נוספות כבני ברק, ביתר עילית ועוד, על פי תקנות רבני עיר ועיר, נשמרת ונאכפת בכל התוקף, מלבד 'פורץ הגדר עז הפנים', שלא די שאינו שומע בכל רבני השכונה – הלה אף ממפרסם את מרכולתו בכל מיני אתרים, וכך מגיעים אליו טיפוסים מפוקפקים מכל רחבי העיר, תיירים ושאר מרעין בישין ואף חילונים למהדרין".
2 צפייה בגלריה
המסעדה שבשכונה החרדית
המסעדה שבשכונה החרדית
המסעדה בשכונה החרדית
(צילום: שלו שלום)
במודעה נכתב עוד: "רבותינו הורו כי החובה לשים קץ להפקרות המחוללת במאורת פריצים זו וכי על החרדים לדבר ה' בכלל ותושבי השכונה הקרובים אל החלל בפרט לצאת במחאות אדירות שיביאו בעזרת ה' להחזרת טוהר המחנה למקומו". בסיום נכתב: "היו נכונים למערכה אדירה, פרטים יבואו".
בחנות הוותיקה לא נבהלו, ומנהליה אמרו ל- ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "אותה קבוצה שיוזמת את המחאה יכולה להפגין, אבל לא הם יחליטו מתי וכיצד אנחנו נפעיל את העסק שלנו. הם יכולים לצעוק ואנחנו נעשה מה שאנחנו יודעים לעשות כבר שנים ארוכות, ונראה גם את הציבור ממשיך להגיע וליהנות".