בשל המצב הביטחוני והירי של מחבלי חיזבאללה לעבר הצפון – לא תהיה השנה חגיגה המונית בל"ג בעומר במירון. דובר צה"ל הודיע הערב (יום ג') כי בהמשך לחוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, שאושר בקריאה שנייה ושלישת בכנסת, ולקראת אירוע הילולת הרשב"י בהר במוצאי שבת, חתם מפקד פיקוד העורף על צו לסגירת השטח במרחב מירון.
הצו נכנס לתוקפו בשעה 23:00, והוא יהיה תקף עד ליום שני בשבוע הבא בשעה 12:00. על הכוונה לבטל את ההילולה השנה פורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.
מירון, השבוע
(צילום: אפי שריר)

פיקוד העורף הבהיר כי הכניסה למרחב מירון אסורה בהחלט. בצה"ל ביקשו מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "כל הגעה לשטח הסגור היא בהתאם להיתרים שניתנו מכוח החוק. הגעה לשטח הסגור ללא תיאום ואישור מראש מסכנת את ביטחון הציבור וחיי האדם".
בשבוע שעבר יצאו גם הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, בקריאה משותפת לשמוע להנחיות כוחות הביטחון ולא לעלות השנה להר מירון.
לקראת ל"ג בעומר כתבו הרבנים הראשיים לציבור: "בימים אלו מתנהלת מערכה קשה בצפון הארץ ובדרומה, שלצערנו גובה מחירים כבדים מאוד, ואנו ממשיכים להעתיר בתפילה ותחינה לשמירה והגנה על כל יושבי עם ישראל. לאור המצב הביטחוני ומפני הסכנה הכרוכה בכך, הוחלט על ידי גורמי הביטחון שאין לקיים השנה את ההילולה במירון".
2 צפייה בגלריה
צובעים את הכיפות במתחם
צובעים את הכיפות במתחם
צובעים את הכיפות במתחם
2 צפייה בגלריה
מתפללים במירון
מתפללים במירון
מתפללים במירון
(צילום: אפי שריר)
הרבנים הראשיים הוסיפו: "אנו קוראים בזאת לאחינו בית ישראל בכל מקום שהם – יש לקיים את ציווי התורה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', וחובה גמורה לשמוע להנחיות כוחות הביטחון ולא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר. כמו כן, בכל מקום שבו יש חשש סכנה – יש לשמוע להוראות כוחות הביטחון ולקיים הדלקה אך ורק במקום בטוח".