שר התפוצות עמיחי שיקלי יוצא בהתקפה חריפה נגד הארגון היהודי "ג'יי סטריט" ואומר שמדובר בארגון עוין שפוגע באינטרסים של ישראל. בג'יי סטריט מסרו בתגובה שמדובר ב"האשמות בריוניות" שהן בבחינת "דיבה חמורה נגד ארגון ציוני".
2 צפייה בגלריה
עמיחי שיקלי
עמיחי שיקלי
שיקלי. טוען שניסו לחבל בפגישות שלו בארה"ב
(צילום: משה מזרחי)
שיקלי החל את ההתקפה בריאיון לכאן 11 ולמחרת בציוץ נגד הארגון: "ג'יי סטריט תמכה בכתב האישום של 'פשעי המלחמה' מצד ועדת האו"ם בראשות גולדסטון; הארגון זכה למענק נדיב ביותר מאחד מגדולי שונאי ישראל בדורנו ג'ורג' סורוס; אנשי הארגון עומדים מאחורי הטרדות והתקפות אלימות כנגד חברי כנסת ושרים, שגם תנועת ה-BDS בעצמה מעולם לא הרשתה לעצמה; הארגון פועל באגרסיביות לקעקע ולסכל את הגדרת האנטישמיות של הברית הבינלאומית לזיכרון השואה IHRA, המכלילה בהגדרת האנטישמיות גם דמוניזציה של מדינת ישראל ושלילת זכות קיומה; הארגון ניסה לסכל (ללא הצלחה) פגישות שלי עם גורמים שונים בארה"ב".
שיקלי האשים את ג'יי סטריט בהפצת תמונתו ממצעד ישראל במנהטן, שבו נראה שיקלי מפנה אצבע משולשת למפגינים ישראלים. שיקלי הכחיש בתוקף שהפנה אצבע משולשת וטען שסימן למפגינים לחייך. שיקלי טען שג'יי סטריט הייתה אחראית להפצת התמונה שצולמה במקור בידי העיתונאי היהודי יעקב קורנבו מה"ג'ואיש אינסיידר" – כדי לפגוע בו. עוד טען שיקלי שג'יי סטריט ניסתה לסכל פגישה שלו עם השליחה האמריקנית למאבק באנטישמיות, דבורה ליפשטאט, שבסופו של דבר התקיימה.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בניו יורק
ההפגנה בניו יורק
ההפגנה בניו יורק נגד מדיניות הממשלה
נדב תמיר, מנכ"ל ג'יי סטריט ישראל, האשים את שיקלי בדברי הסתה ושטנה ואמר: "במשך שנים רבות שירתי את מדינת ישראל בזירה הדיפלומטית, ומעולם לא נתקלתי בשר שעשה כל כך הרבה נזק לבריתות הכי אסטרטגיות של מדינת ישראל. אני גאה בישראל ומתבייש בשר שיקלי שהאשמותיו הם בבחינת דיבה חמורה נגד ארגון ציוני בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו".
עוד הוא טען כי "שיקלי מנותק לחלוטין מהמקום שבו נמצאים מרבית יהודי ארה"ב, ומאות אלפי הישראלים המפגינים ברחובות כל שבוע נגד ממשלתו האנטי-דמוקרטית ואנטי-ציונית. ציבור שאוהב את מדינת ישראל, אך לא מסכים עם מדיניות הממשלה שבה הוא מכהן. לא נירתע מהאשמותיו הבריוניות, ונמשיך להגן על הברית הדמוקרטית החזקה והחשובה עם ארה"ב".