המאבק סביב החיסונים הגיע לבית הדין הרבני: זוג גרוש נקלע למחלוקת קשה סביב רצונה של האם לחסן את ילדיהם נגד נגיף הקורונה, וסירובו של האב, סרבן חיסונים, החולק אפוטרופסות על הילדים עם האם. הדיינים הכריעו כי התנגדותו של האב איננה קודמת לטובתם של הילדים – והם יחוסנו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
דייני בית הדין הרבני בירושלים נאלצו להכריע האם שני הילדים, קטינים, יחוסנו נגד נגיף הקורונה, לאחר שאביהם הביע התנגדות נחרצת לחיסון – והאם דרשה לחסנם. כדי לבסס את ההתנגדות, הגיש האב, מתנגד חיסונים, לבית הדין מסמך בן 50 עמודים עם נימוקים "רפואיים" ומשפטיים נגד החיסון.
כנגד זה הגישה האם בקשה לבית הדין, להתיר את חיסונם של הילדים, וצירפה את המלצת רופא המשפחה של הילדים ואת המלצות משרד הבריאות בנושא.

החלטה עם כוכבית

בפסק דין המשתרע על פני עשרות עמודים, קבעו חברי בית הדין הרבני האזורי בירושלים, ובהם אב בית הדין, הרב יצחק אושינסקי, הרב מאיר קהאן והרב יעקב שטיינהויז, כי השיקול המרכזי להכרעה במחלוקת הוא טובת הילדים, לאחר שבחנו אותה על פי חוקי הכשרות המשפטית, האפוטרופסות האזרחית וההלכה היהודית ומקורותיה.

1 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה לילדים
חיסוני קורונה לילדים
(צילום: Shutterstock)
במרכז הסוגיה עמדה השאלה אם טובת הילדים בנסיבות הרפואיות הנוכחיות היא שיתחסנו, או שמא לא - בשל טענת האב לתופעות לוואי ונזקים עתידיים שאולי יקרו ואולי לא. הדיינים הכריעו כי טובתם של הילדים קודמת לטובת אחד ההורים, או אפילו שניהם, וכתבו בהכרעת הדין כי "בית הדין קובע כי האם רשאית לחסן את הקטינים, ילדי הצדדים, גם ללא הסכמת האב".
הדיינים סייגו את ההכרעה בהסכמתו של הנער, בנם בן ה-15 - הגדול מבין השניים - לקבלת החיסון, "לאור גילו הבוגר יחסית".