מדי פעם מקבלים יהודים בתפוצות תזכורת לאנטישמיות, כשהיא מרימה את ראשה המכוער, ויש מי שרוצה לכבות את האור גם בחג החנוכה. בעיר דניפרו באוקראינה, שבה קהילה יהודית גדולה, הפילו השבוע (ב') חנוכייה באחת הכיכרות הראשיות ושברו אותה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
חמשת החשודים במעשה נתפסו בידי המשטרה. את התקרית תיעדו מצלמות האבטחה העירוניות. לפי הצילומים, קבוצת הצעירים הפילה את החנוכייה סמוך לשעה שש בבוקר. המשטרה המקומית הגיעה למקום, רשמה את העבירה ובתוך כמה שעות גילתה את זהותם של החשודים. בחנוכייה החשמלית ניזוקה מערכת התאורה, מנורות, חוטי חשמל והמפסק.
3 צפייה בגלריה
החנוכייה שהופלה בכיכר בדניפרו
החנוכייה שהופלה בכיכר בדניפרו
החנוכייה שהופלה בכיכר בדניפרו
‎הרב שמואל קמינצקי, רבה הראשי של הקהילה היהודית בדניפרו, אמר ל-ynet: "זה לא מקרה רגיל לדניפרו, זה רק מזכיר לנו שאנחנו עדיין בגלות. זאת עיר די יהודית ודברים כאלה בדרך כלל לא קורים פה".
"נקווה שהמשיח יבוא ולא יקרו יותר דברים כאלה", הוסיף הרב קמינצקי. "חשוב להזכיר שבעיר יש עשרות חנוכיות בכל המרכזים ובכיכרות, וזה המקרה היחידי שקרה לפנות בוקר. סמכנו לגמרי על שירותי הביטחון המקומיים שיתפסו את הפושעים ויענישו אותם". לדברי הרב קמינצקי, בכוונת הקהילה לדרוש שהעבריינים יובאו לחנוכייה ויתנצלו על המעשה.
3 צפייה בגלריה
חמשת החשודים שנתפסו ונעצרו
חמשת החשודים שנתפסו ונעצרו
חמשת החשודים שנתפסו ונעצרו
עוד שתי חנוכיות ניזוקו באוקראינה ביממה שחלפה. בטרוישצ'ינה באזור הצפון-מזרחי של קייב הפילו אלמונים חנוכייה באור יום במהלך יום שלישי. נוסף על כך, נגרם נזק לחנוכייה כאשר אלמונים חתכו את חוטי התאורה שלה. המשטרה הדפה השבוע ניסיונות למתקפות דומות של בריונים שרצו לפגוע בחנוכייה גדולה שהוצבה במאידאן נזאלז'נוסטי, הכיכר המרכזית של קייב.
3 צפייה בגלריה
חנוכייה שהפילו באיזור טרוישצ'ינה
חנוכייה שהפילו באיזור טרוישצ'ינה
חנוכייה שהפילו באיזור טרוישצ'ינה
משגרירות ישראל באוקראינה נמסר: "בנוגע לתקריות האנטישמיות המצערות שהתרחשו בקייב ובדניפרו, אך לאור היחסים הטובים בין מדינותינו והכבוד שניתן באוקראינה למסורת של כל העמים החיים במדינה, שגרירות ישראל באוקראינה פנתה לרשויות אכיפת החוק בקריאה לאיתור פעילות אנטישמית ומניעת קלקול חגיגות החנוכה ברחבי אוקראינה".
רחלי ברץ ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, מסרה בעקבות הפלת החנוכייה בדניפרו: "עוד לא עברנו אפילו חצי מהחג, וזה כבר האירוע השני באוקראינה שבו משחיתים חנוכיות. בעולם כבר קיבלנו דיווחים על אירועים נוספים. האנטישמיות נמשכת לאורך הדורות, והאירועים הללו מנסים לערער על עצם קיומו של העם היהודי. אנחנו שולחים חיזוקים מכאן לקהילה היהודית ומקווים שהמשך החג יעבור בשלום".
פורסם לראשונה: 15:37, 29.11.21