בדגסטן נפרדו התושבים מהשוטר הגיבור נרימן נסרולייב (24), שנפצע אנושות לפני כשבוע במהלך מתקפת טרור על בית כנסת בדרבנט. הרופאים נאבקו על חייו, אבל בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. כך דיווחו כלי תקשורת בצפון הקווקז.
אש בוערת אחרי הירי בדרבנט

3 צפייה בגלריה
ארונו של נרימן נסרולייב
ארונו של נרימן נסרולייב
תמונתו של נרימן נסרולייב במהלך מסע ההלוויה
נסרולייב, שהתגייס למשטרה לפני כשנה, היה אחד הראשונים שספגו את האש מהמחבלים, כך נמסר מהרשויות לתקשורת בצפון הקווקז. "נרימן התמסר לשירות, מילא את תפקידו באומץ. מסירותו ואומץ ליבו במאבק באיום הטרור היו בלתי מוגבלים. הוא הגן על אזרחים, והיה מוכן להקריב את עצמו למען ביטחונם", נכתב בהספד של הנהלת מחוז דרבנט. "הזיכרון שלו יחיה בליבם של אנשים רבים. נרימן היה זה שלא חשש להפוך למגן עבור יקיריו והמדינה, נלחם באיום הטרור".
ב-23 ביוני תקפה קבוצת מחבלים בתי כנסת וכנסיות בדרבנט ובמחצ'קלה. 21 בני אדם, בהם 16 שוטרים, נהרגו, ויותר מ-40 בני אדם נפצעו. חמישה מחבלים חוסלו. בין התוקפים היו בניו של ראש מחוז בדגסטן, מגומד עומארוב, שעצור מאז. התובעים שוקלים אם להאשים את ראש המחוז בסיוע לטרור. חמישה מבניו נעצרו אף הם באישומים מנהליים.
ביום ראשון בשבוע שעבר הסתערו מחבלים עם רובים אוטומטיים על כנסייה אורתודוקסית ובית כנסת בעיר דרבנט בדגסטן. הם רצחו את הכומר בן ה-66, והעלו באש את הכנסייה ואת בית הכנסת. במקביל בעיר מחצ'קלה, 125 ק"מ צפונה משם, פתחו מחבלים באש על עמדת משטרה ותקפו כנסייה ובית כנסת. לפי הדיווחים, בשני המקרים השליכו המחבלים בקבוקי תבערה לבתי הכנסת ושרפו אותם.
3 צפייה בגלריה
בית כנסת בוער במתקפה פיגוע ב דגסטן רוסיה
בית כנסת בוער במתקפה פיגוע ב דגסטן רוסיה
מבנה בוער בדגסטן בשבוע שעבר
(מהרשתות החברתיות)
3 צפייה בגלריה
נרימן נסרולייב, הגן על בית הכנסת ושילם בחייו
נרימן נסרולייב, הגן על בית הכנסת ושילם בחייו
נרימן נסרולייב. הגן על בית הכנסת ושילם בחייו
בדרבנט התבצרו חלק מהחמושים באחד המבנים בעיר, ואחרי כמה שעות מסרו הרשויות כי הם חוסלו. במחצ'קלה התפתח קרב יריות ממושך בין המחבלים לשוטרים באזור הכנסייה. הקרב נמשך לתוך הלילה, אך בהמשך הודיעה רוסיה כי המחבלים חוסלו והאירוע הסתיים. לרשת עלו סרטונים שמתעדים תושבים מבוהלים נמלטים מאזור הירי.
בעיר דרבנט שבה הותקף בית הכנסת חיה קהילה יהודית עתיקה, ובעבר כבר בוצעו נגדה פיגועי טרור. בשנת 2013 נורה ונפצע קשה בדרבנט שליח חב"ד לעיר, הרב עובדיה איסקוב. כחודשיים אחר כך הודיעה רוסיה כי חיסלה חמישה חשודים בטרור, בהם שריף אחמדוב, שלפי החשד ביצע את הירי באיסקוב.
חבל דגסטן שוכן כאמור בצפון הקווקז, וכ-90% מאוכלוסייתו מוסלמית. אחרי פרוץ המלחמה ברצועת עזה אירעו שם כמה ניסיונות התנכלות ליהודים ולישראלים. זכורה במיוחד התקרית בסוף אוקטובר שבה המוני מוסלמים התפרעו בשדה התעופה במחצ'קלה, בירת החבל, בניסיון לפגוע בישראלים שנחתו שם.