לרגל חג השבועות, מפרסם משרד העלייה והקליטה כי בעשור האחרון עלו לישראל 602 עולות ששמן רות או נעמי, בזיקה לסיפורן של רות המואבייה וחמותה נעמי במגילת רות, אשר האחת עלתה לארץ ישראל והשנייה שבה להתגורר בה כתושבת חוזרת.
מהנתונים עולה כי בעשור האחרון עלו לארץ 266 נשים וילדות העונות לשם רות, ו-336 שנושאות את השם נעמי. השנה שבה עלו הכי הרבה נשים ששמן הוא רות הייתה 2021.
2 צפייה בגלריה
עולים חדשים בנתב"ג באירוע של הסוכנות היהודית לציון 70 שנות עלייה
עולים חדשים בנתב"ג באירוע של הסוכנות היהודית לציון 70 שנות עלייה
עולים חדשים בנתב"ג. ארכיון
(צילום: ניר כפרי)
ארבע המדינות המובילות שמהן עלו נשים בשם רות הן צרפת (57), בריטניה וארצות הברית (27 כל אחת) וברזיל (19). בעשור האחרון, שבע תינוקות בנות עד גיל שנה ששמן רות עלו לארץ עם משפחתן, והעולה המבוגרת ביותר הנושאת שם זה עלתה באפריל 2023, בגיל 97. כמו כן, קבוצת הגילים הגדולה ביותר הן בנות 29-20 (50 נשים).
עוד עולה מנתוני משרד העלייה והקליטה כי בעשור האחרון 14 עולות שהגיעו לארץ בשם רות עובדות במקצועות הרפואה והפרא-רפואה. נוסף על כך, רות אחת היא מוזיקאית, 26 עוסקות במקצועות החינוך ושבע במקצועות הטכנולוגיה והמחשוב.
השנה שבה עלו הכי הרבה נשים בשם נעמי בעשור האחרון הייתה שנת 2015. 28 מהנשים ששמן נעמי שהגיעו לישראל בעשור האחרון, נולדו בארץ – כך שסגרו מעגל ממש כמו נעמי המקראית.
2 צפייה בגלריה
רות מלקטת שיבולים, גרסת הבינה המלאכותית
רות מלקטת שיבולים, גרסת הבינה המלאכותית
רות מלקטת שיבולים, גרסת הבינה המלאכותית
(נוצר באמצעות Dall-E 3)
ארבע המדינות המובילות שמהן עלו נשים בשם נעמי הן צרפת (92), ארצות הברית (50), רוסיה (35) וברזיל (13). בעשור האחרון, 12 תינוקות בנות עד גיל שנה ששמן נעמי עלו לישראל עם משפחתן, והעולה המבוגרת ביותר הנושאת שם זה עלתה בפברואר האחרון, בגיל 86.
13 נשים בשם נעמי עובדות במקצועות הרפואה והפרא-רפואה, 42 סטודנטיות ו-8 כלכלניות. מאז 7 באוקטובר עלו 21 נשים הנושאות את השמות רות ונעמי.