אדווין גוארו, גבר שנהג לפרסם ברשתות החברתיות קריאות לרצח יהודים ותמיכה בארגון הטרור חמאס, נעצר והואשם בשמונה עבירות חמורות. בין השאר הוא איים לרצוח את חבר מועצת מדינת פלורידה, הרפובליקני רנדי פיין, ואת ילדיו בשל היותם יהודים. פיין, הנציג היחיד ממפלגתו במועצת המדינה, פרסם צילומי מסך של האיומים מצד גוארו, שלדבריו כללו איומים "ספציפיים מאוד" ו"מיידיים" שנשלחו ממדינה זרה.
לפי החשד, גוארו לא הסתפק רק בהצהרות כלליות של שנאה כלפי יהודים, אלא פנה באופן אישי לפיין ושלח לו הודעות מאיימות, בהן תמונה של אקדח טעון עם הכיתוב: "נראה שאני יוצא לטיול שטח קטן למחוז שלך בפלורידה, בוא נשחק משחק".
2 צפייה בגלריה
הודעת איום שנשלחה לרנדי פיין
הודעת איום שנשלחה לרנדי פיין
הודעת איום שנשלחה לרנדי פיין
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
בהודעה אחרת, שיתף תמונה מרשתות חמאס, שבה נראים מחבלים עומדים מעל גופת אחד הנרצחים ב-7 באוקטובר. גוארו כתב: "כך הולך להיות רנדי בקרוב מאוד, נתראה בפלורידה!"
שלושה ימים לאחר שנשלחו האיומים, נעצר גוארו על ידי המשרד לביטחון פנים האמריקני, בשיתוף עם כוחות המשטרה המקומית של מדינות מסצ'וסטס ופלורידה, בזמן שניסה להיכנס לארצות הברית. הוא נאשם במספר עבירות חמורות, כולל איומים ברצח על רקע דעות קדומות ושימוש בלתי חוקי בכלי תקשורת, ואם יורשע, הוא עשוי לעמוד בפני עונש מצטבר של עד 175 שנות מאסר. המשטרה לא מסרה מידע באיזו מדינה גוארו מתגורר.
פיין, שנחשב לאחד המחוקקים המובילים במאבק נגד אנטישמיות ותומך נלהב של ישראל, התבטא לאחר מעצרו של גוארו ואמר כי המקרה הזה מהווה תמרור אזהרה לכל מי שמבקש לפגוע ביהודים במדינת פלורידה. "הטרור המוסלמי הוא אמיתי והוא קיים בפלורידה", הוא אמר. "כמחוקק יהודי, שאינו חושש להביע את עמדותיו, אני מתמודד מדי יום עם מאות איומים והתקפות. את רובם אני לוקח כאות כבוד, אבל הפעם זה היה שונה. האיום הזה היה קונקרטי, הוא היה ממשמש ובא".
2 צפייה בגלריה
תומך נלהב של ישראל. רנדי פיין
תומך נלהב של ישראל. רנדי פיין
תומך נלהב של ישראל. רנדי פיין
(צילום: בית הנבחרים של פלורידה)
פיין אמר כי "בתוך רגעים" מיצירת הקשר עם כוחות הביטחון הייתה לו אבטחה סביב השעון בביתו, והוא "יהיה אסיר תודה על כך לנצח". הוא הוסיף: "פלורידה היא לא ניו יורק או וושינגטון, שם נראה שאף אחד מעולם לא נשא באחריות לתקיפת יהודים. מעצרו של גוארו מבהיר דבר אחד – בפלורידה, אם אתה fucking around, אתה תעמוד לדין".
פלורידה היא אחת המדינות שסבלו מזינוק משמעותי בתקריות אנטישמיות מאז 7 באוקטובר. מוקדם יותר השבוע, גזר בית המשפט בפלורידה 10 שנות מאסר על נח אמטו, צעיר בן 19, שתקף ארבעה נערים יהודים במהלך חג סוכות ב-2022.
האירוע התרחש כאשר אמטו, שהיה תחת השפעת סמים ואלכוהול ורכב על אופניים, קרא קריאות אנטישמיות לעבר הנערים שהיו בדרכם למסיבת סוכות. לאחר מכן, תקף את אחד הנערים, זלמן בארוקס, כשהכה אותו בפניו באמצעות אקדח וירה ליד ראשו, מה שגרם לכוויות על פניו של בארוקס.
במהלך המשפט, ניסה אמטו לטעון כי היה עימות מילולי בינו ובין הנערים היהודים, וכי הנער שהותקף הוא שדחף אותו ראשון. למרות זאת, אמטו התנצל בהמשך ואמר: "אני לוקח 100% אחריות על הפשע הנורא שביצעתי".