יהודי אמריקני בן 50, שהיה בדרכו לתיאטרון לוגן בשיקגו כדי לצפות בסרט התיעודי "נובה" (Nova#) על הטבח במסיבת הטבע ב-7 באוקטובר, הותקף בידי מפגינים פרו-פלסטינים, כיוון שהחזיק בידו דגל קטן של ישראל.
את ההקרנה, שהייתה ביום שני בלילה, אירגן מרכז שמעון ויזנטל. מאות מפגינים אנטי ישראלים מחו נגד האירוע וגם פרצו לתוך הלובי של התיאטרון, וצעקו קריאות "בושה" לכל מי שהגיע לצפות בהקרנה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה של פרו-פלסטינים בשיקגו
הפגנה של פרו-פלסטינים בשיקגו
הפגנה של פרו-פלסטינים בשיקגו
(צילום: רויטרס / Vincent Alban)
היהודי, שביקש להישאר בעילום שם, נכנס לבניין כשהוא נושא דגל ישראל קטן. אחד המפגינים ניסו לחטוף מידיו את הדגל – ואז הגבר הותקף באלימות. "לא אמרתי לאף אחד כלום, לא הסתכלתי על אף אחד. פשוט נכנסתי כשאני מחזיק בדגל קטן", סיפר האיש לרשת ABC. "מפגין אחד ניסה לתלוש את דגל ישראל מהיד שלי. לפתע הותקפתי על ידי מספר מפגינים. זרקו אותי על הרצפה בחניה. הייתי מוקף שישה או שבעה אנשים. חבטו בי בראש".
הגבר היהודי נותר בהלם ואמר שהוא מודאג מאוד לעתיד ילדיו היהודים בשיקגו. "זה מזעזע שאתה לא יכול ללכת ברחוב ולהיות יהודי ב-2024", הוא אמר. האיש סבור שהמפגינים הפרו-פלסטינים היו צריכים לצפות בסרט ולהיווכח בעצמם בזוועות.
2 צפייה בגלריה
מתוך #NOVA
מתוך #NOVA
מתוך הסרט NOVA#
(צילום: נהוראי לוי, ירדן וקנין ויונתן כהן, באדיבות yes)
בתקרית אחרת, משטרת סן פרנסיסקו עצרה נהג של חברת "Lyft" למוניות שיתופיות בחשד שתקף נוסע על רקע אנטישמי, כמה שבועות אחרי מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. לפי כתב האישום, הנהג צ'אבה ג'ון קסאקס (39) הוזמן באמצעות האפליקציה על ידי הנוסע לנקודת איסוף בשדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו. מיד כשראה את הנוסע שאל אותו קסאקס האם הוא יהודי או ישראלי. הנהג הצהיר כי לא יסיע במכוניתו אף יהודי או ישראלי, ולאחר מכן הכה את הקורבן באגרופים.
חברת Lyft אמרה כי היא פיצתה את המותקף, עובד הייטק שביקש להישאר בעילום שם, ופיטרה את הנהג משירותיה. קסאקס מואשם בפשע שנאה וצפוי לעונש של עד 10 שנות מאסר וקנס של עד 250 אלף דולרים.