פרופסור שי דוידאי מאוניברסיטת קולומביה, שהוטרד בעבר על ידי אנשי סגל וסטודנטים אנטישמים, קיבל לאחרונה איומים מאימאם שתומך בחמאס. בסרטון שפורסם נראה האימאם, טום פאצ'ין, מורה לקבוצת "סטודנטים למען צדק בפלסטין" לפעול נגד הפרופסור הישראלי, כדי "ליצור מצב שמכניס אותו לצרות ולנטרל אותו". האימאם פאצ'ין אמר עוד בסרטון כי פעולה כזו עשויה "להשתיק" עוד 100 פרופסורים יהודים.
פרופ' דוידאי לא הוכנס לקמפוס באפריל

פרופ' דוידאי לא נותר חייב, וכתב: "סטודנטים ל'צדק' הזמינו אימאם שהורה להם לפגוע בי ו'ליצור מצב' שמכניס אותי לצרות". בפוסט ב-X (טוויטר לשעבר), שפרסם במוצאי שבת, כתב פרופסור דוידאי: "היי קולומביה, האם זה בסדר שארגון סטודנטים תומך טרור מזמין אימאם שתומך בחמאס, שאומר לסטודנטים 'לנטרל' את אחד מהפרופסורים היהודים שלכם?".
פרופ' דוידאי פרסם את הסרטון המטריד המראה את האימאם פונה לקבוצת הסטודנטים בשבוע שעבר, ומדריך אותם "כיצד להתמודד עם הסגל היהודי" במוסד האקדמי. החוקר הישראלי המשיך: "כזכור, סטודנטים ל'צדק' בפלסטין הם התומכים בארגון הטרור האחראי למאהלים בלתי חוקיים בקמפוס ולהשתלטות אלימה על בניין אוניברסיטה. הם מכנים מחבלים מתאבדים 'קדושים'. הם חוגגים התקפות טרור נגד אזרחים. והם עושים זאת עם תמיכת אוניברסיטת קולומביה".
בהמשך הציוץ, פרופ' דוידאי תיאר את הרקורד של האימאם: "מי זה האימאם הזה, טום פאצ'ין, שמלמד את תלמידי קולומביה כיצד לעסוק ב'אקטיביזם פוליטי אסלאמי' (המילים שלהם, לא שלי)? מדובר בבחור שב-10 באוקטובר (רק שלושה ימים לאחר הטבח הקשה ביותר ביהודים מאז השואה) תמך בגלוי במחבלי חמאס שעינו, רצחו וטבחו יותר מ-1,250 בני אדם. עכשיו הוא זוכה לכבוד על ידי תלמידים".
1 צפייה בגלריה
המרצה הישראלי שי דוידאי מסורב כניסה לאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, ארה"ב בצל המחאה הפרו-פלסטינית שהתקיימה בפנים
המרצה הישראלי שי דוידאי מסורב כניסה לאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, ארה"ב בצל המחאה הפרו-פלסטינית שהתקיימה בפנים
פרופ' שי דוידאי (מימין) ליד הכניסה לאוניברסיטה
(צילום: AP Photo / Stefan Jeremiah)
עוד כתב דוידאי: "טום פאצ'ין מטיף במסגד באוטיקה, ניו יורק, ונהנה מכל החירויות של תרבויות אמריקניות. זה לא מונע ממנו להטיף לחוק השריעה ולקבוע שקבלת '70 מלקות' היא רחמנות. האם יש לאפשר זאת ליד סטודנטים באוניברסיטה?".
דוידאי, פרופסור למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה, הוסיף: "כמובן, סטודנטים ל'צדק' בפלסטין בקולומביה לא מסתפקים רק בתמיכה בטרור. טום פאצ'ין הוא גם אנטישמי וטוען שהיהודים מנהלים את מערכת בתי החולים ומערכת בתי הספר".
ברקע התקריות האנטישמיות במוסדות להשכלה גבוהה בארצות הברית, המרצה הישראלי, שלא הורשה בעבר להיכנס לקמפוס באוניברסיטת קולומביה מחשש לביטחונו, אמר אז: "אני לא בטוח, אבל זו אולי הפעם הראשונה מאז גרמניה הנאצית שלא מרשים למרצה יהודי להיכנס למקום שבו הוא עובד".