נער יהודי בן 15 חובש כיפה הותקף השבוע בפרברים הצפון-מערביים של פריז. כך דיווחו כלי תקשורת בצרפת. ככל הנראה התוקפים הם ממוצא צפון אפריקני. מקרה זה מצטרף לשורה ארוכה של מקרים שבהם הותקפו יהודים בבירת צרפת. רק בתחילת החודש הותקפה אישה יהודייה בכניסה לבניין מגוריה. התוקפים חקקו צלבי קרס על גופה וניסו לאנוס אותה.
מהדיווחים עולה כי ביום ראשון בסביבות השעה 19:00 בערב יצא הנער מתחנת המטרו בלבלואה-פרה, אזור מגורים במחוז הוט דה סיין. בשלב זה שני התוקפים התקרבו אליו.
2 צפייה בגלריה
שוטרים בפריז
שוטרים בפריז
שוטרים בפריז
(צילום: רויטרס)
"הם הסירו לו את הכיפה במהירות. שני האנשים הסתובבו לעברו ואמרו לו: 'אתה, היהודי, חכה לנו, חכה לנו' ואז תקפו אותו", סיפרה אמו של הנער לכלי תקשורת בצרפת. "הבן שלי עצר, הסתובב לראות מי האנשים האלה שקראו לו. לאחר מכן הוא המשיך להתקדם, אבל אחד מהם הצליח לתפוס אותו".
האם המשיכה בתיאור התקיפה: "דחפו אותו בפינה ליד יציאה אחרת של הרכבת התחתית ואמרו לו: 'תן לנו את הטלפון הנייד שלך'. הם תלשו לו את האוזניות ואז הכו אותו בפנים".
לדברי האם, הנער נמלט ויצא מתחנת המטרו. אבל התוקפים השיגו אותו ברחוב. "הבן שלי הגן על עצמו, הוא נאבק, הוא הרביץ לאחד משני התוקפים שנפלו. אבל ביחד הם הצליחו להפיל אותו על הקרקע ולפגוע בו. הבן שלי צרח והם בסופו של דבר ברחו", היא סיפרה. הקורבן נמלט מהמקום עם שפתיים מדממות ונפוחות וכאבים בראש.
האם אמרה ל"לה פריזיאן": "אני חושבת שאם לא הייתה לו את הכיפה שלו, הם לא היו תוקפים אותו". על פי הדיווח ב'ג'ואיש כרוניקל', האם ביקשה מבנה להפסיק לחבוש כיפה. הוריו של הקורבן הגישו תלונה בתחנת המשטרה בגין "אלימות מכוונת בעלת אופי אנטישמי".
2 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה
הפגנת מחאה
הפגנה של פרו פלסטינים בפריז
(צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)
בבלבלואה מתגוררים כ-20 אלף יהודים וזו אחת הקהילות היהודיות במדינה, שבה מספר התקריות האנטישמיות זינק בשנה האחרונה.
הפוליטיקאית הצרפתייה איזבלה בלקני, פרסמה בחשבון ה-X שלה גינוי חריף בצירוף תמונה מחרידה של פיו של הנער שהותקף (בחרנו שלא לפרסם את התמונה). היא כתבה: "צעיר מבלבלואה, חובש כיפה, הותקף באלימות על ידי שני אנשים ממוצא צפון אפריקני שכינו אותו יהודי מלוכלך".