תקרית אנטישמית מול המצלמה: במפגן מביש של שנאת יהודים, בעל בית קפה בווייטנאם אמר למשפחה חרדית, שהגיעה למדינה, כי הוא ישרת "חתולים וכלבים", אך לא יהודים.
בעל מסעדה בווייטנאם מגרש משפחה יהודית
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

דניאל נמדר ורעייתו רייזל פרסמו ברשתות החברתיות תיעוד, שמראה את הבעלים של Railway Tuan Café בהאנוי זועם על בני המשפחה ללא סיבה, אך ורק בשל היותם יהודים. יש לציין שהמשפחה לא אכלה בבית הקפה, אלא צילמה סרטונים באזור בלבד.
"צא", אמר הבעלים של בית הקפה. "החנות שלי לא מקבלת בברכה אנשים מהמדינה שלך". בהמשך הוא אמר: "אנחנו רק מקבלים בני אדם, אפילו חיות, הכלב והחתול". בעל בית הקפה סירב להגיב כשנשאל אם הוא לא מחשיב את בני המשפחה החרדית כבני אדם מפני שהם יהודים. האיש גם אמר לילד בן ה-3 להוריד את הכיפה כי "ישראל תשלח פצצה".
בני המשפחה כתבו בחשבון האינסטגרם שלהם, שלו יש מעל ל-200 אלף עוקבים: "זו לא גרמניה בשנת 1938. מדובר בבעל חנות 'פרו פלסטיני' בווייטנאם אתמול".
1 צפייה בגלריה
בעל המסעדה בהנאוי
בעל המסעדה בהנאוי
בעל המסעדה בהאנוי
(צילום: מתוך אינסטגרם)
האב דניאל כתב: "אתם אומרים שאנטי ציונות זה לא אנטי יהודים? הגענו לפסי הרכבת המפורסמים בהאנוי לצילומים, כשבעל חנות 'פרו פלסטיני' החל לאיים על ילדינו, ברגע שראה את הכיפה של מנדל. בכנות, זה היה ממש טראומתי כשהילדים שלנו חוו משהו כזה. איך מסבירים לילד בן 3 למה הוא היה עד? איך מסבירים אנטישמיות לילד כל כך קטן? שמישהו לא אוהב אותו בגלל הדרך שבה הוא נולד. היו לנו הרבה שיחות ביחד אחר כך וזה פשוט עשה אותי כל כך עצוב, שילד בן 3 נאלץ לחוות אכזריות כזו".
בפוסט נכתב עוד: "חמאס הצליח לשטוף את האידיאולוגיה הג'יהאדיסטית הרדיקלית שלו לבעל חנות אקראית בווייטנאם, וזה כל כך פתטי שאנשים נפלו בזה. אני חייב לומר שזו הייתה החוויה האנטישמית היחידה שחווינו כאן. כל השאר ברחבי המדינה היו כל כך ידידותיים למשפחה שלנו".