בצל הדיונים על חוק הגיוס, אדמו"ר חסידות סאטמר – הרב יקותיאל יהודה (זלמן לייב) טייטלבוים – מנסה ממקום מושבו בארצות הברית להמריץ בישראל מחאה עיקשת נגד הגיוס, תוך התמקדות בחברי הכנסת החרדים, שבשבוע שעבר הצביעו בעד דין הרציפות לחוק הגיוס שהחלה לגבש הממשלה הקודמת.
1 צפייה בגלריה
האדמו"ר מסאטמר, רבי זלמן לייב טייטלבוים
האדמו"ר מסאטמר, רבי זלמן לייב טייטלבוים
האדמו"ר מסאטמר, רבי זלמן לייב טייטלבוים
(צילום: האחים לענטשווסקי)
בכינוס בפני אלפי חסידי סאטמר בניו יורק, אמר האדמו"ר: "עת צרה היא ליעקב, רובצת על אחינו בארץ הקודש גזרת שמד. רוצים לגייס את בני הישיבות לצבא. צריך ללחום נגדם במסירות נפש. זו מלחמת קיום". האדמו"ר הבטיח לתמוך במחאה של הזרמים הקיצוניים בישראל נגד הממשלה, אך בייחוד מתח ביקורת דווקא על המפלגות החרדיות, ועל הקשר בין חברי הכנסת החרדים למדינה. "מתחברים לערב רב, משתמשים בכסף שלהם, ובסוף מסכימים לפשרות", הוא אמר עליהם.
סאטמר היא החסידות הגדולה בעולם, המפורסמת בהתנגדותה לציונות החילונית ולמדינת ישראל. על פי השקפת החסידות, שלא מקבלת כספים ממדינת ישראל בשל סירובה, הציונות היא כפירה גמורה בתורה והיא גרועה מכפירה בביאת המשיח ומעוד עבירות רבות.
דברים אלו מצטרפים למודעה שפורסמה בימים האחרונים ברחבי השכונות החרדיות בירושלים מטעם העדה החרדית. במודעה נכתב כי "כפי הנשמע, ישנם כאלו מהציבור החרדי המסכימים לפשרות וויתורים למחצה, לשליש ולרביע, חלילה חלילה, ועלולים להמיט שואה רוחנית על בית ישראל בארץ הקודש. אנו חוזרים ומודיעים את דעתנו: אסור לכל יחיד ויחיד להיפקד לכל דבר גיוס לשירות צבאי או אזרחי, וחובה על ההורים והמורים לעמוד על המשמר".
חרדים מהפלג הירושלמי נערכים להפגנה מול ח"כ גפני
(צילום: שילה פריד)

ביום חמישי האחרון התקבצו מפגינים מהפלג הירושלמי מול ביתו של יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, האשימו אותו ב"מסחר בנשמות ישראל" והשמיעו ברמקול את נאומיו מלפני שנתיים, שבהם התנגד לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית.