בשורה לקהילות היהודיות באמריקה הלטינית: בנוכחות הרב הראשי לישראל דוד לאו ובנוכחותם של 30 רבנים מקהילות היהודיות, שהגיעו מתשע מדינות שונות מאמריקה הלטינית, הושקה בטקס חתימה חגיגי בבואנוס איירס שבארגנטינה "ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית". ועידת הרבנים תכלול את ראשי הקהילות היהודיות מארגנטינה, ברזיל, מקסיקו, קולומביה, ונצואלה, פנמה, פרו, צ'ילה אורגוואי ואקוודור.
מי שיזם וייסד את ועידת הרבנים החדשה הוא הרב אליהו המרה, מרבני ארגון "אמיה", נשיא ועד הקהילות בארגנטינה (AMIA) וחבר בחטיבה הבינלאומית של ועידת רבני אירופה.
1 צפייה בגלריה
השקת ועידת הרבנים באמריקה הלטינית
השקת ועידת הרבנים באמריקה הלטינית
השקת ועידת הרבנים באמריקה הלטינית
(צילום: Fabián Mattiazzi)
ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית תדון בנושאים הלכתיים הקשורים לקהילות היהודיות באמריקה הלטינית ותשמש גם כגורם הדואג לשמירה על זכויותיהם של הקהילות היהודיות במדינה, וביניהן שמירה על חופש הדת, חיזוק המסורת בקרב קהילות יהודיות קטנות ומרוחקות ומאבק באנטישמיות. הוועידה תחל את פעילותה ותקיים כנסים ומפגשים של ראשי רבני הקהילות, בכל פעם במדינה חברה אחרת באמריקה הלטינית.
המפגש התקיים במסגרת ביקורו השלישי בארגנטינה של הרב הראשי לישראל, דוד לאו, ובהשתתפות מכובדים נוספים וביניהם הרב אליעזר וולף, הרב הראשי של אמסטרדם וחבר בית הדין הרבני הגדול של ועידת רבני אירופה (CER), הרב הראשי של העיר בת ים אליהו בר שלום, הרב איתן אקשטיין, מנכ"ל ומייסד "רטורנו" – מרכז לטיפול בהתמכרויות העצמה ומניעה.
הרב הראשי לישראל, דוד לאו, מסר: "ייסוד ועידה רבני אמריקה הלטינית בתאריך כזה כל כך חשוב ומשמעותי בעצם אומר שהתורה בכל אמריקה הלטינית היא תורה אחת, שתהיה שמחוברת לארגוני הרבנים בעולם ולרבנות הראשית בישראל. זו ועידה שתגדיל כבוד שמיים וגם תיתן כוח למקומות מרוחקים, ותהווה חלק מכלל הרבנים בעולם כולו. בכך ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית תוכל לשמר את מעמד היהדות בצורה טובה יותר. התורה בכל אמריקה הלטינית תהיה תורה אחת".
נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, בירך ואמר: "לפני כשנה פעלנו להקמת חטיבה בינלאומית בתוך הוועידה המרכזת בתוכה גם את חברי הקהילות היהודיות באמריקה הלטינית. אני מברך על ההחלטה שלהם להקים את ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית. מדובר בצעד חשוב שיאחד בין הקהילות השונות ביבשת ויחזק את המסורת היהודית במדינות הללו. נמשיך להעניק רשת תמיכה לקהילות היהודיות, למען חיזוק מסורת ישראל ושמירה על זכויותיהם של יהודים ברחבי העולם".
נשיא ועד הקהילות בארגנטינה (AMIA), חבר בחטיבה הבינלאומית של ועידת רבני אירופה ומרבני אמיה, הרב אליהו המרה, סיכם: "הקמת ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית היא נחוצה ורלוונטית לאור הגידול המשמעותי בכמות חברי הקהילות היהודיות שומרי המצוות. הקמת הועידה תסייע באתגרים ובתרחישים שעימם צריכות להתמודד הקהילות לאחר מגפת הקורונה. אנו שמחים לקבל את ברכתם של גדולי הרבנים בישראל וביבשת אירופה, ומביעים נכונות לשתף פעולה למען השגת היעדים הנדרשים".