תקרית על רקע אנטישמי בשווייץ: צעיר חרדי בן 19 הוכה באגרופים על ידי שני גברים בעלי חזות מזרח-תיכונית. הצעיר החסידי צעד ברחוב בעיר דאבוס, שם הוא נופש עם בני משפחתו המתגוררים בלונדון.
בעודו צועד ברחוב ניגשו אל הצעיר החרדי שני גברים בני 20 עד 25. הם חבטו בו באגרופים בפניו, העיפו את הכיפה שהייתה על ראשו, ירקו עליו וצעקו לעברו "תשוחרר פלסטין".
1 צפייה בגלריה
שוטרים בשווייץ
שוטרים בשווייץ
שוטרים בשווייץ
(צילום: Michael Derrer Fuchs / Shutterstock.com)
הצעיר החסידי סיפר לאתר "בחדרי חרדים" כי עובר אורח שאינו יהודי התערב למענו, הרים את הכיפה והחזיר לו אותה. לדבריו, הודות לסיוע היו לו כמה שניות להתעשת. לאחר מכן הוא רץ לכיוון בית המלון, שבו שוהים בני משפחתו.
הצעיר שהותקף סיפר כי שני הגברים שתקפו אותו אינם תושבי שווייץ. "הם בוודאות ממוצא מזרח-תיכוני, הם רדפו אחריי, אך כשהגעתי למלון שניהם עזבו את המקום, מכיוון שהם ראו שיש שם הרבה אנשים", הוא אמר.
במקביל, הוזעקה המשטרה המקומית למקום. השוטרים שהגיעו לזירה גבו ממנו עדות ועזבו את המלון. הצעיר בן ה-19 סיפר כי אותו אדם שהרים את הכיפה וסייע לו, נתן לו את מספר הטלפון הנייד שלו, כדי שיעביר אותו למשטרה אם ירצו לגבות ממנו עדות. ואכן המספר של עובר האורח שסייע ליהודי הועבר למשטרה.
על מצבו, סיפר הצעיר כי הוא לא נפצע קשה והוא "מרגיש בסדר", אך הוא לא מתכוון לצאת שוב לבדו לרחובות דאבוס. ביום שישי הוא הגיע עם אביו לתחנת המשטרה כדי לתת עדות נוספת על האלימות כלפיו מצד שני התוקפים האנטישמיים.